Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hallå, har ni tänkt på hur svårt det redan är att ta ut dem ur bilen en och en utan att Frodolfarna gissar vilt på första stavelsen?

Fr...odo. Fr....idolf. Fr...ee.

Då blir det ju FrodolFree
Frodolfree lät ju jätteklatschigt :D

Haha Frodolfarna får väl lära sig att lyssna på hela ordet och inte bara chansa på första stavelsen ;)

Jag ska ha en parningsvalp efter Fridolf. Planerad att födas tidig vårvinter 2016.

Gärna enstavigt, ska funka på engelska och får gärna ha anknytning till de klassiska namnen. Blir förhoppningsvis en hane. Tiken heter Tee och hanen Fridolf, vore kul att kunna leka med det...

Elf
Feedo :)

Svårt men vad spännande för dig!

Elf är ju jättefint. Fast krockar med Ale.
Free krockar med Fridolf och Elf krockar med Ale(som oftast heter Elj).

När jag övervägde tik funderade jag över "Tiff", som kort för Tiffany. Efter Pratchetts karaktär. Men det funkar ju inte riktigt på en hane. Eller?

Jag sa ju att jag klurar!

Hunden kan väl heta Fest? Låter bra med Ale, menar jag. ;)

Festis vet jag en jycke som heter. Annars har jag ett favoritnamn för någon i framtiden. Husman.
Det låter hemtrevligt, tycker jag.

Det kommer ta exakt 4 sekunder innan den heter Fester :rofl:
7016255704.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 251
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 263
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 652
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 325
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar