I så fall har jag döpt en bukehund!
Det ska stå på min gravsten![]()
Du kanske får hunden på köpet och då blir det snabbare transport till graven. Jag vet att @Migos hundar kräver ganska mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I så fall har jag döpt en bukehund!
Det ska stå på min gravsten![]()
Du, jag har sett en massa Cesar, det skulle gå hur bra som helstDu kanske får hunden på köpet och då blir det snabbare transport till graven. Jag vet att @Migos hundar kräver ganska mycket.
Kanske just därför.Du, jag har sett en massa Cesar, det skulle gå hur bra som helst![]()
Bring it on baraKanske just därför.![]()
Bring it on bara![]()
Aj dåMen man får passa sig. Alla våra hundar har levt upp till sina namn. Jag funderar ganska ofta på om Ruff var ett bra smeknamn för jycken som väger drygt 20 kilo och hoppar av glädjefnatt både här och där, gärna där det finns saker eller personer att välta.
Men man får passa sig. Alla våra hundar har levt upp till sina namn. Jag funderar ganska ofta på om Ruff var ett bra smeknamn för jycken som väger drygt 20 kilo och hoppar av glädjefnatt både här och där, gärna där det finns saker eller personer att välta.
Frågan är om Free hade varit bättre. Ehh...![]()
Allltså jag KAN ha drömt det här. Men jag har för mig att jag sett ett avsnitt där Cesar kom fram till att felet med den missanpassade jycken var att den inte fick valla.Här skänks inte några hundar bort, ens till den som kom på namnen.
Eller ja, om den blir kass på att valla kan @Bläckis få den att träna alfarullningar på![]()
Allltså jag KAN ha drömt det här. Men jag har för mig att jag sett ett avsnitt där Cesar kom fram till att felet med den missanpassade jycken var att den inte fick valla.
Så de åkte till nåt ställe med djur, minns inte om det var får, och släppte in hunden i en paddock där den sprang runt som en galning och jagade djuren. Cesar och hundägare jättelyckliga. Och hunden verkade också jätteglad, eller galet stressad för att den inte fattade vad den höll på med.
Någon som känner igen det?
Det var först när jag hittade till dina klipp några år senare som jag fattade vad vallning är.![]()
Hahaha...
Mina hundar har massor av töntiga smeknamn. Inget av dem är speciellt smickrande
Ale hette Marty Feldman under en period![]()
Du såg det också alltså?Om jag minns rätt var det en rottweiler.![]()
Det cirkulerar i div trådar om vallning på hundforum. Ibland som exempel på att "alla kan faktiskt valla" men oftast som "kolla vilka idioter".Du såg det också alltså?
Och jag har sett en Bouvier som också fick "valla", dvs jaga får i en liiiten fålla. Det är ju faktiskt en vallhund...............Allltså jag KAN ha drömt det här. Men jag har för mig att jag sett ett avsnitt där Cesar kom fram till att felet med den missanpassade jycken var att den inte fick valla.
Så de åkte till nåt ställe med djur, minns inte om det var får, och släppte in hunden i en paddock där den sprang runt som en galning och jagade djuren. Cesar och hundägare jättelyckliga. Och hunden verkade också jätteglad, eller galet stressad för att den inte fattade vad den höll på med.
Någon som känner igen det?
Det var först när jag hittade till dina klipp några år senare som jag fattade vad vallning är.![]()
Det kanske var den jag såg. Eller så var det rottweilern.Och jag har sett en Bouvier som också fick "valla", dvs jaga får i en liiiten fålla. Det är ju faktiskt en vallhund...............![]()
Fyfan!Letade upp klippet med rottweilern nu. Den jagade fåren och hade inte munkorg så den fällde ett får genom att hänga sig i rumpan på det![]()
He's a natural säger han om rottweilern ...Fyfan!Alltså har CM släppt in (minst) 2 st helt otränade brukshundar till får. Bara det borde väl bevisa hur idiotisk han är.. Hur kan folk tycka att det är vettigt?
![]()
Den mannen provocerar mig så fruktansvärt mycket...He's a natural säger han om rottweilern ...
Ja, det där ser ju inte klokt ut.Den mannen provocerar mig så fruktansvärt mycket...