Status
Stängd för vidare inlägg.
Men man får passa sig. Alla våra hundar har levt upp till sina namn. Jag funderar ganska ofta på om Ruff var ett bra smeknamn för jycken som väger drygt 20 kilo och hoppar av glädjefnatt både här och där, gärna där det finns saker eller personer att välta.

Frågan är om Free hade varit bättre. Ehh... :idea:

Hahaha...

Mina hundar har massor av töntiga smeknamn. Inget av dem är speciellt smickrande :rofl:

Ale hette Marty Feldman under en period :angel:

Här skänks inte några hundar bort, ens till den som kom på namnen.

Eller ja, om den blir kass på att valla kan @Bläckis få den att träna alfarullningar på ;)
Allltså jag KAN ha drömt det här. Men jag har för mig att jag sett ett avsnitt där Cesar kom fram till att felet med den missanpassade jycken var att den inte fick valla.

Så de åkte till nåt ställe med djur, minns inte om det var får, och släppte in hunden i en paddock där den sprang runt som en galning och jagade djuren. Cesar och hundägare jättelyckliga. Och hunden verkade också jätteglad, eller galet stressad för att den inte fattade vad den höll på med.

Någon som känner igen det?

Det var först när jag hittade till dina klipp några år senare som jag fattade vad vallning är. :grin:

Allltså jag KAN ha drömt det här. Men jag har för mig att jag sett ett avsnitt där Cesar kom fram till att felet med den missanpassade jycken var att den inte fick valla.

Så de åkte till nåt ställe med djur, minns inte om det var får, och släppte in hunden i en paddock där den sprang runt som en galning och jagade djuren. Cesar och hundägare jättelyckliga. Och hunden verkade också jätteglad, eller galet stressad för att den inte fattade vad den höll på med.

Det var först när jag hittade till dina klipp några år senare som jag fattade vad vallning är. :grin:

Om jag minns rätt var det en rottweiler. :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Hahaha...

Mina hundar har massor av töntiga smeknamn. Inget av dem är speciellt smickrande :rofl:

Ale hette Marty Feldman under en period :angel:

Vår andra hund, Iffy - hon ser ofta ut som om vi "stör" när vi ber henne om något simpelt, typ, "gå ned från soffan". Hon är lite lagom disträ och i sin egen lilla värld för det mesta.

Men smeknamn, ja hos oss finns mängder. Här är några:

Bobo, Bebbe, Piffy, Pufs, Dadow (Shadow), Putte... Ruffen, Rufs, Ruffino-Pino och Ruffeltufs

Och jag har sett en Bouvier som också fick "valla", dvs jaga får i en liiiten fålla. Det är ju faktiskt en vallhund............... :banghead::banghead::banghead::banghead:

Letade upp klippet med rottweilern nu. Den jagade fåren och hade inte munkorg så den fällde ett får genom att hänga sig i rumpan på det :(

Letade upp klippet med rottweilern nu. Den jagade fåren och hade inte munkorg så den fällde ett får genom att hänga sig i rumpan på det :(
Fyfan! :cry: Alltså har CM släppt in (minst) 2 st helt otränade brukshundar till får. Bara det borde väl bevisa hur idiotisk han är.. Hur kan folk tycka att det är vettigt? :confused::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 630
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 521
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare