Igår hämtade vi hem en hundkoja åt Chess Ska bygga en rejäl hundgård åt henne under min semester så hon kan vara ute när vi jobbar/är borta några timmar och inte alltid behöver vara inne Bara hoppas att hon gillar att vara där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade inte funderat så mycket på det.Hur resonerar ni kring simning?
Jag simmar gärna Bettan 2-3 ggr i veckan kanske 15-30 min per gång. Det är apportering i vatten så det är lite paus mellan skicken. Är det för mycket? Hon är snart nio månader och har ganska bra grundkondition. Framför allt bli hon skönt trött av det vilket hon knappt bli av en timmes promenad.
Jag hade inte funderat så mycket på det.
Däremot hade jag utvecklat sopsorteringen om hon gillar det och kört på land också, det blir de också trötta av.
Fan vad roligtSopsortering?
Haha
Apporteringen
Sluta kasta då, lägg ut grejerna i en avvallad ruta och låt henne leta istället, så slipper du nog en del stress. Och träna stadga, kasta och beröm när hon sitter kvar, du går och hämtar.På land går hon så himla lätt upp i stress, kan kasta det jag för dagen kastar hundra gånger och hon kan alltid en gång till (på ren vilja), finns inget stopp. I vatten orkar hon inte till slut och håller sig mycket lugnare.
Brukar köra mer hjärngympa de dagar vi inte simmar eller tränar rally/agility och det funkar bra också.
Sluta kasta då, lägg ut grejerna i en avvallad ruta och låt henne leta istället, så slipper du nog en del stress. Och träna stadga, kasta och beröm när hon sitter kvar, du går och hämtar.
Åh låter bli apportering på land istället Hon får inte hämta innan varsågod Kastar pinnar med min doft i blåbärsriset och det går bra för att hon måste tänka. Kanske var det du menade, vet inte vad avvallad är
När du vallar en ruta innebär det att du själv går omkring i hela den uttänkta rutan, noga. På så vis luktar marken och skogen också människa. Betydligt större utmaning.
När du vallar en ruta innebär det att du själv går omkring i hela den uttänkta rutan, noga. På så vis luktar marken och skogen också människa. Betydligt större utmaning.
Har gjort så med Chess några ggr och hon tycker det är superkul! Och bra hjärngympa
Mycket bra! Har gjort en del rutor till Lasse och han tycker det är superroligt!
Min valp född 2015 är mitt lilla sorgebarn. Älskad, gosig och alldeles underbar - när jag är med henne själv. Som den vekaste i kullen utvecklades hon till en ängslig tonåring, som tyvärr triggas till det sämre av sin mor. Mamma-hund är ingen ängslig hund, men väl en ganska så verbal hund och varje skall, bjäff eller så bara ett litet fnys när vi är ute gör att ynglingen går i taket och går in i försvar direkt och letar anledning. Det började bli så pass att hon började stressa så fort vi kom utanför grinden. Ensam ute med mig är hon en underbar hund, om än lite känslig - men mitt liv fungerar inte med att dela upp alla promenader varje dag, hela tiden. Jag behöver ha en fungerande flock. Hon är dessutom en hund som är galet försiktig med folk och mina barnbarn gör henne smått nojjig och risk för vaktnyp finns.
Gosigare och mer kramig hund (ja hon älskar att kramas) så har min Cookie nu åkt iväg till en underbar vän till mig, där hon ska få vara i några månader för att stärka sitt självförtroende utan att bli störd av mamma-hund och av min omgivning som består av brötiga hundar runt varje knut och ännu mer brötiga ungar som far runt precis överallt i området. Nu är hon ute på landet i skogen tillsammans med sin morbror (som är en hund med enormt självförtroende) och röjer runt med honom. Matte i huset har smått börjat träna henne lite och kommer fortsätta i lydnad och annat som stärker Cookies självförtroende. Bara att vara i en familj med fler än en person är tufft för damen, men det går bättre och bättre och hon sover nu i sängen hos dom och har en glad svans. Innerst inne hoppas jag hon snärjer dom så pass att hon blir kvar där, men vi får se - hon ska vara där några månader först och se hur hon utvecklas