Valp 2015 - del 3

Alltså den här :love:
13590232_10153864601258666_3189381115470851738_n.jpg

Som var i stadsmiljö för andra gången i sitt liv, och då dessutom på en knökfull medeltidsmarknad med tornerspel och allt vad det innebär av ljud, trängsel, främmande hundar och störningar. Hon skötte sig som om hon aldrig gjort annat! Vem är det som håller på och tjuvtränar med min hund? :mad::rage:

Jag hoppas att vi kan göra lika fina framsteg som ni har gjort med klorna :D Ebrah hälsar att ni gärna får råka glömma tappa pinnarna i hennes godislåda någon gång ;)
Om jag lyckas så kan du! ;) Kanske råkar glömma pinnarna hos fysion om vi lyckas ta oss dit någon gång. :angel:

Idag klippte jag lite mer på sporrarna och även det gick superbra! :love:
Nu ligger hon ute och sover på balkongen och jag ligger under en filt i soffan. Alla nöjda och glada! :D

Är så glad. Min brötiga och ängsliga Cookie gör stora, stora framsteg hemma hos min vän. Även om det givetvis svider lite i hjärtat av både saknad och att mitt hundägande fått en rejäl törn, så är jag så himla glad att hon börjat boa in sig och accepterar mer människor än vad hon gjorde hos mig :love: Finns mycket att jobba med, men det går med stora steg framåt med vissa delar :)

Nu har Ebrah börjat säga ifrån ibland, när hon tycker att Aysu är jobbig eller gör något dumt. Tidigare har hon ju bara på typiskt valpsätt försökt visa att hon är liten och snäll. Hon är inte så liten och snäll längre. Jäklar vad det låtit illa några gånger nu! Det är nog mycket hormoner som flyger runt i den där kroppen och jag är väldigt(!) glad åt att trots allt ha så språksäkra hundar som jag har, annars hade de väl ätit upp varandra. Tror att de den här veckan har tjafsat 2-3 gånger och några sekunder efter att de tjafsat så är de goda vänner igen, men det känns lite märkligt ändå.

Vi hade en inbokad tid idag för att ta bort Santos knöl (broskbit) men när vi kom dit hade den minskat mer så vet. tyckte vi skulle avvakta även om Santo reagerade när han tryckte på den. Det var ändå bra att vi var inne för när jag var hos min bekant i helgen på utställning fick Santo diarré på natten, antagligen för hundarna hade stimmat så mycket och han var stressad. Diarrén har kommit och gått lite sedan dess men tidigt imorse ville han gå ut två ggr och sedan var det mer diarré. Så han fick någon spruta i nacken eftersom han blivit dålig så fort de andra gångerna han fått diarré. Hoppas den hjälpte :)

Är så glad. Min brötiga och ängsliga Cookie gör stora, stora framsteg hemma hos min vän. Även om det givetvis svider lite i hjärtat av både saknad och att mitt hundägande fått en rejäl törn, så är jag så himla glad att hon börjat boa in sig och accepterar mer människor än vad hon gjorde hos mig :love: Finns mycket att jobba med, men det går med stora steg framåt med vissa delar :)

Hon är i ett väldigt bra hundhem nu :up: ! Kul att det går så mycket framåt!

Alpina har fått svamp eller nått mellan trampdynorna. Har inte sett henne slicka på dem men pälsen är helt rosa. :(
Är det bara pälsen så kan det ju vara missfärgning också, om hon tex varit ute mycket i blöt mark eller badat mycket och inte riktigt torkat när ni kommit hem osv?

Är det bara pälsen så kan det ju vara missfärgning också, om hon tex varit ute mycket i blöt mark eller badat mycket och inte riktigt torkat när ni kommit hem osv?
Vad jag kan se så är det bara i pälsen. Ska försöka kolla noggrannare imorgon. Hon borde väl slicka osv om det är svamp tycker man?

Någon har bytt ut min bilhatande hund mot en annan mer positivt inställd. Efter den långa bilfärden till stugan i fredags (då hon var halvt hysterisk första 7 milen) så har hon inte gnällt alls. Idag hoppade hon glatt in i bilen och det var enbart lite flämtande i början men inget gnäll alls.... tänk, kanske går att få lugna bilfärder framöver ;)

Damen blev 1 år för en vecka sen nu. Och det känns som en milstolpe på något vis. Hon flängde lös hela helgen på landet och trots att grannarna fick sig lite utskällning titt som tätt så tycker jag hon uppförde sig över förväntan. Hon roade sig med att grävs ner alla hundben hon hittade i fd jordgubbslandet. Även om benen inte var hennes utan min systers hunds. XD

@mysboll Skaffa en tassax (den är trubbig så att en inte råkat sticka hunden med saxspetsen) och håll pälsen kort mellan trampdynorna. Ser huden fin ut är det ingen fara :) Jag brukar spraya lite (hund-)klorhexidinspray i tassarna på Zvante om han bara är lite röd, får han svamp har jag svampshampoo som jag använder. Han har kvalsterallergi så han får lätt svamp. Men sådana här "regnperioder" som det är nu är rätt hopplöst...

@mysboll Skaffa en tassax (den är trubbig så att en inte råkat sticka hunden med saxspetsen) och håll pälsen kort mellan trampdynorna. Ser huden fin ut är det ingen fara :) Jag brukar spraya lite (hund-)klorhexidinspray i tassarna på Zvante om han bara är lite röd, får han svamp har jag svampshampoo som jag använder. Han har kvalsterallergi så han får lätt svamp. Men sådana här "regnperioder" som det är nu är rätt hopplöst...
Får testa det! Det är ju inte lite päls hon har där heller. :cautious: Jag doppade tassarna i äppelcidervinäger och det känns som att det redan har minskat. Men måste nog tratta henne ett tag för så fort tassarna är blöta så ska hon ju slicka på dom. Inte konstigt att de är irriterade då kanske. :angel:

Chess har börjat löpa. Är det nu man ska sluta kalla henne valp eller? :D
Vet inte riktigt när det börja för det blir inga droppar efter henne men hon har tvättat sig extra mycket i några dagar. Men när jag kollat så har jag inte sett blod förrän idag.

Fäller som en tok gör hon också! Blev ett svart moln när jag använde furminatorn på henne förut :D

Jag och Bettan har börjat träna tillsammans med ett bruks/lydnadsgäng. Så himla roligt att ha lite folk att träna med. Bettan är så himla fin i rallyn nu.

Idag fick vi prova på att hitta leksaker i skogen. Hon var kalasduktig så nu ska vi träna på att lämna hos mig också.

Roligt att träna med folk som håller på med lite annat så man kan pröva och få hjälp så det blir rätt. De har även provat rally och insett att det inte är så jäkla enkelt som de trott :D

Lydnadsträning imorgon igen! Sist vi var och tränade med träningsgruppen så fick jag frågan hur jag lyckats lärt hunden att gå fot när jag backar och går åt sidan osv. men inte kan gå framåt? Idag har jag börjat lära honom att gå fot med sin sidan mot min framsida. :angel: Vi kanske kan tävla i heelwork om 100 år.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka