Valp 2015 - del 3

Så svårt när man inser att någon i flocken inte funkar! Det var nog ett gott beslut att lämna bort henne ett tag. :)
Fast det har varit några jobbiga dagar - för Cookie själv har haft svårt med omställningen då hon inte vill bli berörd av främmande människor. Men hon har börjat tina upp ordentligt där, så det kommer nog mer och mer. Dom är underbara med sina djur och matte där är duktig tränare, så hon är i goda händer :heart Jag själv känner mig dock lite stukad och värdelös i hundägandet, men det hoppas jag går över. Det fungerar inte med alla, det vet jag ju :)

Ibland är det väldigt praktiskt att ha en liten hund :)
Vi var på Falsterbo Horse Show igår, en bekant tävlade i huntingen. Vädret var väl inte det bästa. När vi satt på läktaren så öppnade himlen sig och regnet började vräka ner. Jag satte Disa i mitt knä, och sedan drog jag på mig en sådan där prasslig genomskinlig regn-cape över både Disa och mig. Sen låg hon därunder och sov och hade det torrt och skönt under hela huntingen, trots ovädret. Vaknade inte ens när jag klappade och skrek när bekantingen var inne på arenan.

Fast det har varit några jobbiga dagar - för Cookie själv har haft svårt med omställningen då hon inte vill bli berörd av främmande människor. Men hon har börjat tina upp ordentligt där, så det kommer nog mer och mer. Dom är underbara med sina djur och matte där är duktig tränare, så hon är i goda händer :heart Jag själv känner mig dock lite stukad och värdelös i hundägandet, men det hoppas jag går över. Det fungerar inte med alla, det vet jag ju :)

Nej precis, man kan påverka mycket men inte allt. En bekant som har en kullsyster till Lasse ska omplacera en av sina äldre corgitikar för att det helt enkelt inte funkar längre, och den tiken är ändå 3 år.

@russinbulle jag såg en heeler för första gången nere i Växjö där jag var på jobb, de var väldigt mycket mindre än jag fått för mig :-) lite som en blandning mellan rottis och tax!

På dagens promenad höll vi på att gå in i två rådjurskid som stod på traktorvägen vi gick på. Vi stannade och tittade, sen vände vi och gick tillbaka. Ozzy bara tittade och kom snällt när jag sa att nu går vi. Vad skönt med icke-jagande hund. Fast om de sprungit hade han säkert hakat på för att leka...

Jag och Ammo är på dobbisläger o testar på IPO. Fyyy Fan vad kul det är och Ammo är riktigt duktig!!
Vill träna jämt!

Det märks dock att det finns en hel i honom och man får passa sig för att han inte blir arg i skyddet bara. men han har fått massa beröm av figuranten.

Har bokat röntgen till Tage nu på torsdag. Känns rätt nervöst med tanke på resultaten vissa här på forumet har fått :down: Men känns bra att få det gjort så får vi ta det vidare därifrån sedan.

Har bokat röntgen till Tage nu på torsdag. Känns rätt nervöst med tanke på resultaten vissa här på forumet har fått :down: Men känns bra att få det gjort så får vi ta det vidare därifrån sedan.
Det kommer säkert gå superbra! Annars får du gå med i vår klubb som tröst.. :angel:

Det är ju en del som fått fint resultat med! Håller tummarna för er. :)

Fick höra av uppfödaren att Santo var lite tunn, så behöver nått tips om vad jag kan tillsätta i maten. Han äter redan dubbelt så mycket torrfoder som är den rekommenderade givan och jag får inte i honom mer, funderar på vom/mush-bollar att mosa i? Han gör av med så mycket energi på dagis nämligen, äter brit care och funkar bra på det.

Fick höra av uppfödaren att Santo var lite tunn, så behöver nått tips om vad jag kan tillsätta i maten. Han äter redan dubbelt så mycket torrfoder som är den rekommenderade givan och jag får inte i honom mer, funderar på vom/mush-bollar att mosa i? Han gör av med så mycket energi på dagis nämligen, äter brit care och funkar bra på det.
Tage får lite högenergifoder blandat med hans vanliga foder, kanske kan det vara något att prova.

Klippte precis klorna på fluffmonstret. Det tog max 5 min! :eek::love: Hon protesterade bara lite två gånger. Körde med ett klipp, en godis, ett klipp, en godis osv men på slutet ville hon inte ha nån godis så då tog jag hela tassen i ett nafs! :up::love:

Jag värmde upp genom att ställa henne i badkaret i några minuter för att mjuka upp klorna så jag vet inte om hon bara var spak efter badet eller om hon har kommit på bättre tankar. :D

Oh happy day! :laugh:

3C91C60D-6522-4098-A8A6-F267A78BCF15_zpscizg86jj.jpg

1ABA9059-6CC4-4E45-BE5E-94DC58759A1E_zpspsni5tpp.jpg

Härligt @mysboll!
Jag tänkte senast idag på att jag behöver klippa klorna på Ebrah, men jag har inte hennes kloklippargodis hemma... (såna där tuggpinnar som är mer som godis än pinnar). Har försökt med pinnar av annan modell en gång, då slutade det med att jag klippte så att det blödde eftersom hon började rycka vid fel tillfälle :meh: Tittade på ÖoB efter kloklippargodis idag, de brukar ha storpack av sådana, men hittade inget.. Får ta och leta lite nu i helgen. Ditt inlägg påminde mig om det :p

Härligt @mysboll!
Jag tänkte senast idag på att jag behöver klippa klorna på Ebrah, men jag har inte hennes kloklippargodis hemma... (såna där tuggpinnar som är mer som godis än pinnar). Har försökt med pinnar av annan modell en gång, då slutade det med att jag klippte så att det blödde eftersom hon började rycka vid fel tillfälle :meh: Tittade på ÖoB efter kloklippargodis idag, de brukar ha storpack av sådana, men hittade inget.. Får ta och leta lite nu i helgen. Ditt inlägg påminde mig om det :p
Känns såå himla skönt! Nu kanske jag slipper ha en klump i magen över detta hela tiden. :D

Vi har en hel förpackning med Ebrah-pinnar här hemma. Alpina tycker de är äckliga. :D

Känns såå himla skönt! Nu kanske jag slipper ha en klump i magen över detta hela tiden. :D

Vi har en hel förpackning med Ebrah-pinnar här hemma. Alpina tycker de är äckliga. :D
Jag hoppas att vi kan göra lika fina framsteg som ni har gjort med klorna :D Ebrah hälsar att ni gärna får råka glömma tappa pinnarna i hennes godislåda någon gång ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter