Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och på...

12 veckor gammal gårdshundsvalp som jag har presenterat i Valp 2016-tråden (det blev ju en 2015-valp i stället!)

En fråga till er andra - vad tycker ni är bäst att använda som valpgodis när man tränar t ex inkallning? Ska ju helst vara nåt godis som inte är onyttigt för liten valp.

Och på...

12 veckor gammal gårdshundsvalp som jag har presenterat i Valp 2016-tråden (det blev ju en 2015-valp i stället!)

En fråga till er andra - vad tycker ni är bäst att använda som valpgodis när man tränar t ex inkallning? Ska ju helst vara nåt godis som inte är onyttigt för liten valp.

När jag tränar in inkallning lägger jag faktiskt ganska lite vikt i vilket godis som anses nyttigt eller ej. Poängen är att matte och belöningen ska slå allt annat en liten valp kan tycka är roligt och intressant. Om valpen då tycker att världens bästa godis är kokt kycklingfilé eller frolic, so be it. Det blir ju inga jättemängder ändå liksom. När valpen sedan lärt sig inkallning varierar jag belöningen. :)

När jag tränade in Lasse på pipan så började vi inomhus, jag blåste och satte ner en tallrik med MUSH-bollar som Lasse tyckte var supergott! Alla typer av kött är överlag välkommet hos honom. Lever, kyckling, osv.

Och på...

Rollo tycker allt är gott, men torkad lever och köttbullar är bäst. Tonto gillar havrepuffar, melon, torkad lever och ost. :angel:

Dom får det dom gillar bäst. Annars blir de lite omotiverade, om man jämför med hur de är när de får favorit godiset. :)

@Targa, instämmer med de andra som svarat, vad sjutton som helst bara valpen älskar det tycker jag är bra godis :p Sedan föredrar jag så "rena" produkter som möjligt och ger helst det, men det är nog i princip omöjligt för mig att hitta ett godis som lever upp till mina nyttighets-krav om jag ska ha sådana. Då blir det till att torka eget, vilket jag iofs också gör :)

Eventuellt har Ebrah haft sönder första icke-leksaken nu. Ipadens laddare fungerar inte och det är en spricka i gummit runt sladden. Antingen har en valptand varit där, eller så har jag klantat mig. 16% batteri på ipaden nu, så tja, imorgon får jag ge mig ut på shoppingtur :p

Tack för alla bra svar, då ska jag försöka hitta nåt som Disa tycker är superdupergott.

Jag köpte innan en påse i närmaste djuraffär med några småbitar som, enligt expediten, skulle vara jättesmakligt. Disa tyckte att de första två bitarna var ok, och kom glatt springande. Men sen tappade hon intresserat, och då funkar det ju inte! Köttbullar finns hemma - det kör vi på nästa gång.

Ojoj. Vilken underbar dag! Fruktansvärt dimmig så helst vill man bara stanna inne. Men färgerna är fant.astiska i gräs och löv. Hundarna var tokgalna. 7 årige Melvin visade den underbara barnsligheten i pudeln som nu inte längre är övermäktig utan bara rolig. Äntligen skördar man frukten av alla dessa års slit med en reaktiv hund som avreagerar dåligt. Och lilleman. Jösses vad han känns vuxen ibland. Bara 10 månader men inte alls lika fladdrig utan mer efteränksam. För någon dag sedan mötte vi en lös liten tik som vägrade komma till matte. Den stod still och vi stannade. Stod så en bra stund på 25 m avstånd helt tysta och lugna tills matten fick hämtat tiken. Sedan när vi gick förbi skällde hennes medans våra struntade totalt i dem. Iallafall så händer sådant här ofta att vi tar en paus och bara tittar och detta verkar Idefix ha lärt sig. Så idag var han lös och en bit bort stod 4 hundar. Han stannade och tittade en stund. Jag kallade och han kom. Vi hann slänga några ord mellan oss ägare och eftersom de fick hälsa så fick mina göra det som belöning. Melvin var inte intresserd men eftersom Idefix gick dit så...Han drar inte heller i koppel. Ja det var en skön promenad helt enkelt.

3 dagar kvar nu :D
känns så himla overkligt att jag äntligen ska få hämta min skrutt om bara några dagar, tur jag har upptagen 2 av dagarna iaf så dagarna går fort :up:

Lova en bildbomb i helgen då! :D den där känslan av att det hela är väldigt overkligt känner jag igen, jag är likadan fortfarande. Som i eftermiddags när jag tittade på Ebrah när hon låg och sov och jag kunde konstatera att jo, hon är här och hon är här för att stanna :love: har jag tur så får jag 15 år med henne och jag ser fram emot 15 superroliga år!

Lova en bildbomb i helgen då! :D den där känslan av att det hela är väldigt overkligt känner jag igen, jag är likadan fortfarande. Som i eftermiddags när jag tittade på Ebrah när hon låg och sov och jag kunde konstatera att jo, hon är här och hon är här för att stanna :love: har jag tur så får jag 15 år med henne och jag ser fram emot 15 superroliga år!

de lovar jag :D så kommer jag också tänka, hoppas jag också kan få vara med honom i 15 år om inget händer men det kommer bli så roligt 10 år sen jag hade valp sist :angel:

Vart kom all päls ifrån. :eek:

image_zps8uxgjmhk.jpeg

Idag har Tage gnagt sönder en tröja :meh: Aja, han har uppfört sig bra annars och det verkar ha gått jättebra när hundarna fick vara själva en stund. Inget skäll när jag körde iväg och inget söndertuggat i hallen :up:

Idag har Tage gnagt sönder en tröja :meh: Aja, han har uppfört sig bra annars och det verkar ha gått jättebra när hundarna fick vara själva en stund. Inget skäll när jag körde iväg och inget söndertuggat i hallen :up:

Våra började käka på soffan när jag dammsög nedervåningen. :angel:

Så sa vi i söndags också när Tage bet sönder sladden till routern :p Vilket visserligen var sant men att slänga iväg 1000 spänn sådär oplanerat är ... mindre roligt ;)

Och ändå är jag redan supersugen på en tredje hund... :o
Du är inte ensam! Jag har ju häst och så, men jag är för sjuk för att kunna rida igen, så i och med att det faller bort så blir det liksom ett hål att fylla.

Jag har anmält intresse till Tontos uppfödares ena tik, när hon ska få en kull. Hon ska dock jobba ett tag innan hon får valpar så det dröjer väl ett tag. :laugh:

Vilket passar jättebra, vill gärna att våra små odjur är väluppfostrade exemplar innan nummer tre flyttar in. :D Tonto har bestämt sig för att vara piraya jämt nu. :angel: Bådar gott inför utställningen på söndag, eller hur?

Du är inte ensam! Jag har ju häst och så, men jag är för sjuk för att kunna rida igen, så i och med att det faller bort så blir det liksom ett hål att fylla.

Jag har anmält intresse till Tontos uppfödares ena tik, när hon ska få en kull. Hon ska dock jobba ett tag innan hon får valpar så det dröjer väl ett tag. :laugh:

Vilket passar jättebra, vill gärna att våra små odjur är väluppfostrade exemplar innan nummer tre flyttar in. :D Tonto har bestämt sig för att vara piraya jämt nu. :angel: Bådar gott inför utställningen på söndag, eller hur?
Tråkigt med sjukdom, du har väl Bukes populäraste häst dessutom (med all rätt, hon är superfin :D )

Jag hade hoppats på att hitta en omplacering men det är svårt när en vill ha en ras där det sällan förekommer omplaceringar :cautious::p Och inser att jag bör vänta tills Tage iaf är på väg ut ur tonårfasen innan jag tar in en valp till :p Men allt har gått så enkelt med Tage så jag tänker att det fortsätter vara lätt även nu längre fram. Men förstår samtidigt att det såklart inte är någon garanti för det. Så, jag försöker lägga band på mig själv ;)

Tråkigt med sjukdom, du har väl Bukes populäraste häst dessutom (med all rätt, hon är superfin :D )

Jag hade hoppats på att hitta en omplacering men det är svårt när en vill ha en ras där det sällan förekommer omplaceringar :cautious::p Och inser att jag bör vänta tills Tage iaf är på väg ut ur tonårfasen innan jag tar in en valp till :p Men allt har gått så enkelt med Tage så jag tänker att det fortsätter vara lätt även nu längre fram. Men förstår samtidigt att det såklart inte är någon garanti för det. Så, jag försöker lägga band på mig själv ;)

Sådant är livet, man får inte alltid allt. :)

Finast och finast, hon har ju lite gullig färg i alla fall. ;) Just nu är hon lurvig och går i hagen. Får se om sjukdomen ger med sig eller om jag måste hitta en ny liten ryttare åt henne. Hon är inriden och kan det hon bör kunna fram till sommaren nästa år. Men hon skulle behöva en ryttare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka