Valp 2014 ?!

Nu är lillskiten äntligen här även om det inte blev den som det var tänkt från början men jag är minst lika glad i den här parveln :love:
DSC_0217.JPG

Nu börjar väntan - min ena tik hade kärleksmöte i helgen, så nu hoppas jag på smått i sommar och då ev en som jag tycker ska bli kvar här:)

Samma här, den eventuella mamman blev parad i helgen så får väl hoppas att det blir valpar :) Är inte 100% bestämt men mest troligt tar jag en tik från den kullen. En Leonberger till :love:

@chiara
Han har charmat många hittills ^^ men min andra tibbe tycker att han är superläskig men hon smälter nog förr eller senare :D

Spännande med väntan även om väntan är olidligt lång när de väl föds de små liven ^^ Vilken kennel är det ? :)

@chiara
Han har charmat många hittills ^^ men min andra tibbe tycker att han är superläskig men hon smälter nog förr eller senare :D

Spännande med väntan även om väntan är olidligt lång när de väl föds de små liven ^^ Vilken kennel är det ? :)

Tibben kommer från en kennel här i Jämtland, kan pm.a dig namnet :) fantastiskt fina hundar. Jag är ju mer en storhundstjej men jag skulle aldrig kunna vara utan denna lilla tuss. Hon är ljuvlig :love:

Är det någon här som har en valp som ogillar kopplet? Vi har oftast vår lös (har varit här en vecka bara, 3 månader gammal) men har provat sätta på kopplet några gånger. Han blir som förstenad och vägrar gå. Han är nog rädd för han skakar :(

Är det någon här som har en valp som ogillar kopplet? Vi har oftast vår lös (har varit här en vecka bara, 3 månader gammal) men har provat sätta på kopplet några gånger. Han blir som förstenad och vägrar gå. Han är nog rädd för han skakar :(

En vanesak - har den aldrig haft koppel på sig förut, så kan det vara väldigt läskigt. Börja med ett tunt och lätt koppel och bara sitt en stund flera gånger per dag och lek, ge godis osv.

Hur går det för er som väntar o er som har er valpis hemma?

Vi skall börja valpkurs på måndag och det ser jag fram emot! Hemma håller vi på med ensamhetsträningen det är massa öppnande och stängande av dörrar, gå ut o in och även lämnat honom korta stunder med en kong med mums i. Förhoppningsvis kommer det att gå bra fortsättningsvis också :)
Idag har han också varit på sin första koppelpromenad med en hund han inte fått leka med! Han var som väntat rätt galen till en början men kunde sen både kissa, bajsa och hålla sig hyffsat till sin sida. Duktig! Vi ska fortsätta med dessa promenader! Han sov som en stock när vi kom hem och vi gick inte långt så det var nog jobbigt för lilla killen :)

Tycker att det behövs lite bilder i tråden så här kommer en bildbomb!
Grabben fick vara fotomodell för en stund:
zeppelin3webb.jpg

zeppelin4webb.jpg

Badat i sjön nära oss:
wpid-wp-1399927567105.jpeg

Fick en egen pool av morfar:
wpid-wp-1401628406736.jpeg

Vuxit lite :angel:
wpid-wp-1401628560156.jpeg

@WildWilma åh vad kul att det blev en valp för dig! Men inte den kombinationen som var tänkt först va?

Var och hälsade på de sju nallebjörnarna (kelpie) i tisdags när de blev fyra veckor :love: först var jag helt stum, kändes så overkligt att äntligen sitta där i havet av valpar och veta att en av tjejerna kommer följa med mig hem om fyra veckor!

Så nu går tiden saaaakta....

@bigwig nej det blev inte den kombinationen tyvärr men den här blir nog riktigt bra också :)

Så kul! Förstår att tiden står still nu. Ska du hälsa på dem något mer?

För oss blir det nog bara ett besök när de är ca 5 veckor.

@WildWilma Vilken kombination är det? Sjukt nyfiken:D

Jag planerar att åka minst 2 ggr till innan hämtning, bor bara 2 timmar från uppfödaren och ska ha en fodertik så tänker passa på att följa kullen så mycket som möjligt!

Btw så har jag redan anmält valpis till "valp camp" i slutet av september, kunde inte hålla mig :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka