Sv: Valp 2013

Grattis Lejonelle! Dags att vänta och längta ihjäl sig ;)

Tack raringar :love: :love: Jag är jätteglad! Det känns så skönt nu i saknaden efter Z att ha något fantastiskt att se fram emot. 8 veckor går fort. Uppfödaren är så duktig på att lägga ut bilder och hålla oss informerade så jag har känt mig delaktig från start. Nu är vi framme vid slutspurten och jag vet att jag kommer svära ve och förbannelse över små vassa tänder och blöta pölar lite längre fram i höst, men den tiden är så kort i det stora hela.

Va roligt! Vilket datum var det? Hade nog tänkt åka och kika för att se hur det går till :)

Tack så mycket för det :) Jag ska valla om en månad igen. Vi ska ta det rätt lugnt fram tills hon är träningsbar. Men jag kommer gärna och hälsar på när hon blivit äldre :) eller kanske kommer och kikar för att få se lite vallning och lära mig något ;)det kanske syns att det var inte helt lätt att hålla koll på sig själv fåren och hunden ;)

Nu är det klart!!! :banana::laugh:

Denna lilla skönhet kommer att flytta till oss i Okt då Ca 4 mån (Imp Ryssland)

Låt mig Presentera:

Dono Vita Valkiriya :love:

6v

ca2v

ca3v

6v
nu måste man bara vänta i all evighet..... :p

*kl*

Idag är det dags för vaccinspruta nr 2 och jag har äntligen hittat en valpkurs som inte krockar datummässigt med antingen ridlektioner eller tävlingar och som inte ligger flera mil bort.

Igår fick plutt bada inför veterinärbesöket, det är inte mycket hund under all denna päls
Vet inte om vi är nojiga att han är så smal, men han får mycket mer mat än vad kan "ska" ha enligt tillverkaren.
Får se vad vet säger

ba23c7fc165811e390b722000a9f0a3d_7.jpg

Nu har vi anmält oss till utställning! Den 6 oktober. Dock ska snälla Red_Chili ställa henne då jag tycker om att se hur det går till innan jag provar något nytt själv! Utställningskoppel har jag funderat på. Vad ska en gyllene isabell ha för färg på det? Kommer inte välja dom absolut smalaste varianterna, utan liiite tjockare.

Oj det missade jag totalt! Här kommer den!

1000327_4503784412970_797118783_n.jpg

Hon är visserligen 5-6veckor på bilden men fler kommer garanterat om några dagar! :)

Kelpie är det!

Kl
Varför går dagarna så saaaaakta!?

Dom kommer gå fortare än du tror! Är hon röd eller choklad? Ser röd ut, men jag är jättedålig på att se skillnad, ffa när de är små :)

Vi måste få komma och pussa på henne sen när hon blivit hemmastadd! Ja, eller inte Sami då, han är inte så valpvänlig, men Grimm vill säkert pussa på en minikusin :)

Blev lite förvirrad ett tag innan jag förstod att du menade färgen på hunden och inte halsbandet ;) Hon är choklad!

Ni får så gärna komma hit eller så kommer vi till er för miljötränings skull :)

*kl*

Doby vann en bildtävling på Instagram igår
Motiveringen löd "En liten vän med stort förtroende"

pic_522dbd0fe087c3511cf68def.jpg

Så har jag äntligen hittat en valpkurs som fungerar tids och platsmässigt.
Var inte lätt, de flesta krockade med både ridlektioner och tävlingsdatum.

Min fula ankunge blir 8 månader imorgon. Undrar fortfarande om det någonsin kommer att bli något av den där. :D

1208869_10151648529968030_1942998430_n.jpg

Hon kommer i alla fall inte att ställas något som junior. Förmodligen inte ens värt som unghund heller med tanke på hennes sena utveckling. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka