Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vår lilla blir 12 veckor idag och har precis påbörjat sin tredje antibiotikakur. Visade sig att han har fått Giardia, vilket i sin tur lett till infektion i tarmen. Förhoppningsvis ska den nya antibiotikan bita på skiten så han får bli frisk nån gång!
I söndags var vi iallafall på utflykt till havet, mycket uppskattat av skrutten!
Men lilla plutten då Stackarn, hoppas han blir bra snart.
kl
Snart åker vi och hämtar Wissla, tar även med hennes bror för leverans på vägen. Undrar om wildarna får åka knä eller bur? Får se hur de sköter sig..
kl
Jag har tyvärr inga nya bilder på mitt yrväder, men jag hittade en gullig en från när hon var 11 veckor. Idag fyller skitungen 15 veckor, så jag måste se till att fota henne lite mer. Vi har börjat på valpkurs vilket känns spännande och roligt.
Jag har en 10 veckors Papillon tik som heter Daffodile (kallas för Daffy) och jag har för avsikt att syssla med utställning, agility och förhoppningsvis även avel i framtiden.
Min heelervalp Seke är nu 5.5 månader gammal och helt fantastisk. Han är vild och full av bus men med ett härligt driv och nyfikenhet. Han har debuterat i utställningsringen där han blev BIR med HP.
Förhoppningsvis växer han upp till att bli en avelshane.
Ja öronen är verkligen ostadiga fortfarande. Speciellt när hon börjar blir trött, då hänger de ännu mer. Är hon pigg och utvilad står de rakt upp och ser nästan ordentliga ut
Bildbombar lite på Sandor som kom hem till oss i början av augusti
Det är en kaxig liten krabat som inte bangar för något och som är söt som socker när han lägger huvudet på sned. Det fungerar jättebra tillsammans med Arcano som blev jätteglad över att få en kompis efter att ha varit ensamhund ett tag. De ligger gärna tätt intill varandra och Arcano lär honom allt han kan, gräva hål i gräsmattan, äta kattbajs och bada i dyngpölar...
*kl*
Ibland är han f-bannat billig, som nyss, och jag skulle lätt kunna skänka bort monstret till första bästa som går förbi.
Så får man blicken, den blicken, och man smälter som snö i april
Här springer tiden iväg.
Qiwi har hunnit bli 9 månader och tagit sig igenom sitt första löp.
Jag har aktivt valt bort valpkurs med henne. Istället har jag tränat lösträning stenhårt, lite vardagslydnad har det automatiskt blivit på hemmaplan samt att hon har fått träffa olika hundvänner här och var.
I söndags började jag och en kompis träna agility tillsammans, Qiwi introduceras enbart till hindrena och handling och tycker det är superkul.
Rusa är 8 månader och har precis påbörjat första löpet. Vägen in i det har varit hemsk! Hon har varit superhormonell och kissat i vår säng otaliga gånger och återupptagit tuggandet av saker med ny frenesi. Men nu när löpet börjat har hon lugnat sig ordentligt. Hoppas att det fortsätter så.
Hon är fortfarande minst i sin kull, men börjar växa till sig. Trots hennes mammas usla bett har hon tack och lov utvecklat ett riktigt fint bett och hon är fulltandad.
Ingen valpkurs. Däremot åker vi regelbundet till bruks och tränar, vi viltspårar och jag har påbörjat lite grundutbildning i agility. Hon är skitrolig att träna med! Fantastisk attityd, aldrig sinande energi och hon tycker att allting är jättekul. Så fort vi kommer till bruks visar glädjen inga gränser.
Kläder & Bli fin Ingen? Kvällsbröllop mitt i sommaren. Bruden kommer ha en ganska uppklädd klänning och brudgummen kostym. De blir nog lika glada vilket...