Sv: Valp 2013

Doby har gjort debut som skeppshund och allt gick superbra
Vi valde ett ställe där vi visste det gick ha honom lös och med en pytteliten äng där han kunde rastas

Först lånade vi en flytväst av kompisen, men det var alldeles för lång så på hemresan fick han ta kattens och katten fick åka nere i ruffen istället.

Det märks hur mycket stadigare på tassarna han blivit av den här helgen, så fort det går

Visst passar han in på klippan :p
th_Doby10veckor_zps18c4cbb0.jpg

+ alla andra, ja visst är han söt! :love: Tur för honom, för det är nog en av de få fördelarna han har just nu.. :devil: Han har fått en hel del nya smeknamn de senaste dagarna, som Pirayan och Huggtanden.. En tvättäkta liten odåga! :D

Verkar som vi får börja syssla med spår när han blir äldre, han är redan kung på att söka upp kattbajs på gården (supermumsigt)! Precis allt ska smakas på, vilket ledde till att vi tampades med diarré under helgen.. Tack vare råd från uppfödaren fick vi bukt med magen till slut, och nu är det hökögat som gäller för att försöka hålla undan honom från allt skit som han spårar upp!

Några bilutfärder har vi hunnit med, vilket funkar helt ok! Han ylar en stund, sen somnar han gott. Det är dessutom mycket lättare att gå fint i koppel på nya ställen, här hemma hamnar kopplet direkt i munnen och så är dragkampen i gång. ;)

Mycket att träna på med andra ord! Så fort han är vaken har vi fullt upp att hålla reda på Payan, så försöker njuta av lugnet sålänge han sover. :D

Bra val av ras! Du lär inte bli besviken! :D

I övrigt har vi också fått smaka på lite corgi-fasoner redan, när han blir riktigt upp i varv ute på gården så försöker han gärna valla oss litegrann.. :devil: Det känns i hälsenorna kan jag lova!

Idag ska pirayan på sitt första klinikbesök. Diarrén är tillbaka och vill inte ge med sig, har också börjat komma små mängder blod vilket tyder på att tarmen är irriterad. :( Håll tummarna för honom!

Vad jobbigt :(
Hoppas det inte är något allvarligt

Än så länge verkar inte vår reagerar ett dugg på allt vad han lyckas tugga i sig, tackolov
För hur man än passar och passar så nog f-n hittar han massa spännande ätbara saker på marken :meh:

kl

Och så kan jag äntligen hoppa in i tråden med annat än frågor! Om en vecka ungefär hämtar jag hem min blivande. Det blev såväl uppfödar som rasbyte men jag tror det kommer bli kanonbra.

vb0b.png

Som plutt, numera hela 5 månader.

Inflammation i tarmen blev domen, och en antibiotikakur på 10 dagar + specialfoder ska vi hoppas reder upp det hela. :) Ru är iallafall lika glad och lekfull som vanligt, så det är skönt!

Och ja, helt hopplöst att hålla reda på allt dom små stoppar i sig ute! :yuck: Fattar inte hur en liten valp kan vara så snabb!

Bluefish: Herremingud så ljuvlig! :love:

kl

Och så kan jag äntligen hoppa in i tråden med annat än frågor! Om en vecka ungefär hämtar jag hem min blivande. Det blev såväl uppfödar som rasbyte men jag tror det kommer bli kanonbra.

vb0b.png

Som plutt, numera hela 5 månader.

Va lik min lilla plutt!!

Vad är det för ras?

Vilken liten goding! Träffade en långhårig weim igår i djurbutiken. Dom är så vackra! :)

kl
Mystik har hunnit bli 4 mån och är en långbent tjej. Hon är så himla härlig att jobba med och hon är så enkel i vardagen! Det märks knappt att jag har valp (förutom kissandet inne). Det har gått lite trögt med rumsrenheten, men det verkar som att det är påväg att släppa. Jag har lärt mig hennes rutiner och hur hon gör för att visa att hon vill ut.
Vi har också startat i Silvia Trkmans puppyclass/trick kurs som är en online kurs. Hade första träningspasset idag, så jag hoppas att vi får en bra grund att stå på :)
Igår var lilla skitungen och fick träffa får för "andra" gången. Hon fick gå efter dom i en minut kvällen innan men då åt hon mest bajs.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5Dg1z_RTuUI
Så häftig att se hur intresset växer fram under passet :) Längtar redan till nästa gång!
1185080_10151614237829033_1927605359_n.jpg

1157483_10151614270304033_1811906041_n.jpg

581526_10151614270559033_1189691207_n.jpg

Åh vad roligt att få börja tända unghund!:love: Är det i Sörsylta du vallar?

*allmänt*
Tiken som jag tingade valp från kommer paras med en hane som inte alls passar mig, så jag har avbokat:(

Nu blir det till att vänta på att nästa WOW-kull planeras, tills dess får jag njuta av de tre som redan är igång. Frodo är ju trots allt nästan precis som en valp... :p Siktar på Unghundscupen 2014 med Fridolf, så kommer ha mycket att göra med det också.

Idag ska busfrö åka pendeltåg för första gången, sitter här och väntar med spänning på rapport från resan :D

Bilresandet går bara bättre och bättre, nu sitter han själv i baksätet (fastspänd givetvis) utan att gnälla det minsta lilla.

Kissandet går upp och ner, men sover på nätterna och är i princip torr från 11-06,30
Eftermiddagarna är värst, då han har sin mesta busperiod och kommer inte alltid ihåg att säga till mitt i leken

Kan sitt, ligg och highfive på kommande både med och utan godis.
Vet vad nej, ner och AJ betyder, men det är inte alltid han lyssnar på det örat :p

Ja det var väldigt roligt att se om det fanns nån vallning i henne :) Och va häftigt när man ser att dom har det i sig och gör saker fast dom egentligen inte vet varför, det liksom går per automatik :)
Ja det är hos Anita vi är :) Hennes kullbror var med också, han hade dock sett får lite innan så han var lite mer tänd redan, men dom hade likheter iaf :)

Trist att det inte blir nåt för dig efter den tiken!

Kl

Tiden går fort, imorgon "fyller" Ben 11 veckor och har gått från att vara en liten knubbis till att bli mer "bara ben" :)

B293CE55-90F6-4B36-B2DC-F56544E27586-582-0000009C9AF92114_zpsaf2f9875.jpg

Börjat lägga lite grunder med följsamhet i koppel, sit- och inkallningssignal med pipan och så har han har fått bära fågel. I övrigt får han mest vara valp, gå små promenader, sova när han vill och upptäcka världen i sin egen takt.

Senast ändrad:

Tågresan hade gått jättebra, det var ingen längre resa men endå, och bus skötte sig exemplariskt :)

pic_521dde929606ee363e842123.jpg

Det är hos Anita som jag tog VP med Boss, och Fridolf är anmäld till VP där nu i oktober!

Jag kommer ha lite valpträningar hemmavid framöver, du är jättevälkommen om du vill. ca 45 min från anita åt örebro till.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka