Sv: Valp 2013

Åh vad kul med valp i huset igen då!
Tax dessutom, det finns inte mycket som slår taxvalpar i söthet, det är ett som är säkert! In med massa bilder sen! ;)

kl
Har träffat hela högen med Wappar idag, 3veckor gamla. Precis börjat röra lite på sig och så smått börjat busa lite. Så otroligt söta när de försöker bråka med varandra men inte kan för de har inte balans nog utan trillar omkull istället! :love:
Bilder kommer så fort min gamla telefon (den nya är dööööööd :cry:) och den nya datorn vill prata med varandra!

*kl*
Tittar in i tråden och suktar lite. Tre veckor kvar till beräknad nedkomst. Sen 8 långa veckor att vänta innan vi får hämta en ny familjemedlem.. förhoppningsvis. Har kollat valpfilmer på Youtube och fräschat upp mig på alla "första tiden med valpen"-råd. Det känns pirrigt att vi den här gången har planerat allt i så god tid att vi får hem valpen vid 8 veckor - det har vi aldrig lyckats med förut. Vilket i sin tur innebär att det är första gången jag får hem en så liten valp. Läskigt?!

Kan drömma om att sitta på golvet med en liten bebis sovande i knät. Den lilla nosen, de mjuka små öronen, den runda lilla magen... I verkligheten vet jag att det blir allt annat än idylliskt med sylvassa tänder som tuggar på allt, och två svartsjuka vuxna hundar som säkert har en del åsikter om saker och ting.. men åh! vad jag längtar!

KL

Wales Tale's Midsummer Nite Mist, 5 veckor gammal på bilden. :love: 12 dagar kvar tills vi hämtar hem honom, åh vad dagarna går långsamt just nu!!

Kollade också genom min låda med hundsaker, blev lite smått chockad när jag insåg hur mycket halsband och koppel jag samlat på mig redan... :o O_o Men det är ju så kuuul att handla hundsaker! Hästen har ju redan allt man möjligen kan behöva (och lite till), skönt att få ett nytt shoppingobjekt. :angel:

kl

Har inte synts till sedan Valp 2012 tråden, men verkar gå på nitar mest hela tiden. Står på valplista hos 2 uppfödare. Första och intressantaste kullen blev det inget av med, tiken verkade aldrig löpa. Andra kullen kom det inte rätt kön och hårlag och något annat vill jag inte vänta på än det som känns helt 100. Så nu, ett år senare, är det äntligen en kull med intressanta föräldrar på gång. Parning planerad i höst, så än är vi inte på upploppet. Men - tikens pappa är hanens morfar. Är det för nära enligt er som kan mer? Det är en liten ras med smal avelsbas så att hitta obesläktade djur är väldigt svårt här uppe. Efter att ha sett lite olika stamtavlor tycker jag att detta såg milt ut. Och nu är jag ändå i grannlandet och söker.

400E624C-72A3-4E4E-A9BB-421814E34EC0-4019-000002836DD097A3_zps04423bcc.jpg

Lille Buster är nu 4 månader gammal och rumsren *stolt matte* På bilden snodde han en av mina kuddar och la sig på. En prins ska ju ha det mjukt och skönt :) På måndag börjar valpkursen och jag längtar :D

Kl

Blev besök hos wapparna idag också, känns väldigt lyxigt att de växer upp sina första veckor bara några mil härifrån!

Idag blev det en liten film på den tik som för stunden är helt klart mest framåt och tar för sig.

Film

*kl*

Nu är han äntligen här vår lilla Wally "Doby" Wombat (dottern vägrade ha samma namn som en stor pungråtta :p, så hans tilltalsnamn blev Doby)

11838806028c11e3a73b22000aa80571_7.jpg

pic_5207f324e087c320c0d42372.jpg

pic_5207f317e087c3215540e871.jpg

Han har jääääättestora tassar så han lär blir stor, vi som skulle ha en mellanhund :o :D

Lite stressad i början då det var så himla mycket att ta in, men inget gnäll utan bara att han for runt i hundraåttio.
Säger till när han behöver gå ut, de 1 1/2 olycka som hänt har helt varit vårat fel då vi inte var tillräckligt uppmärksamma och snabba

Social som 17, älskar pussas, springer efter dottern var hon än går och kommer när man visslar har vi upptäckt.
Kommer nog rendera ett antal stukade fötter också då han gärna ska gå mellan benen på en :D

Katterna är dock lite fundersamma på vad vi släpat hem. Aramis (lillkatten) gjorde en raid förbi (Doby sov) och vände sig sen förvånat om när inte vovve kom efter, men han lär nog få sitt lystmäte tillgodosett sen när vovve är mer vaken

Lille Ben har nu varit hemma i två timmar och sovit i en och en halv av dom :) Stensov i bilen, så himla trygg i sig själv min grabb :love: Slänger ut lite bilder senare idag! Nu väntar vi på att husse ska komma hem så valpen ska få träffa dom andra hundarna.

*kl*

Här är det mesta oförändrat. Ailu är fortfarande på lina all tid han inte är inne/på promenad/skogsbusar eftersom han sticker såfort han får chansen.
Stolp är inhandlad, nu fattas breda elband så kan vi hägna in gården så han får vara mera lös framöver.

Annars. Trickträningen står stilla, han är sjukt omotiverad just nu och har bara löptik i huvudet (hormonstinn kille). Inte gjort illa sig på ett bra tag, thank god.
Äter väldigt bra också nuförtiden, äter tillochmed det han ska äta i vikt nu. Innan åt han 2/3

Vi miljötränar så mycket vi hinner. Senast på festivalen förra helgen. Folk avgudade honom och kom fram och pussade på honom, klappade, berömde och frågade om honom.
Så ska man tro dem så kommer det finnas 30-40 nya akitaägare inom kort ;)

Och Ailu älskade det naturligtvis, all uppmärksamhet på honom den lilla ögontjänaren, han hade följt med vem som helst hem av alla som var fram. Haha.

Jisses så söt! Vad är det för ras? :)

Hos oss går det bra. Sam är snäll mot alla, har inte lyft på benet än men kissmarkerar lite ibland. Har vid några tillfällen glömt nån grind öppen på tomten när hundarna varit ensamma ute och han har gått ut själv ett par gånger innan jag sett det. Men han kommer direkt på inkallning tack och lov.

Tycker mig se lite vall ibland, vi får se hur mycket han behöver stimulera det. Än sålänge verkar han må bra med vardagen. Han var med på längre tur med hästen igår. Två hundmöten - och han lydde fint, hälsade inte. Trots att han är i en flängig ålder då han ibland hör skitbra och ibland "missar" första tillsägelsen. Han ska börja åka med gubben till jobbet i slutet på veckan.

Jag måste börja jobba lite med honom igen. Har varit lite slapp på sistone och då blir han det också. När allt går bra slutar man träna, jättedumt.

Tack, han är helt underbar :)

Det är en oavsiktlig korsning mellan aussi (mamma) och storpudel (pappa), en renrasig blandras som dottern uttryckte det häromdagen
(Uppfödaren rådfrågade tre veterinärer innan h*n beslutade behålla valparna så ingen här börjar skrika om oseriös avel ;) )

Väldigt vanlig raskorsning i USA tydligen, där dom verkar väldigt förtjusta i "Designer Breeds" eller vad det kallas

Han kommer behöva mängder med mental stimulans för att inte hitta på egna aktiviteter. Det är ju inte direkt två raser som är kända för att vara osmarta :D

Lille Ben har nu varit hemma i två timmar och sovit i en och en halv av dom :) Stensov i bilen, så himla trygg i sig själv min grabb :love: Slänger ut lite bilder senare idag! Nu väntar vi på att husse ska komma hem så valpen ska få träffa dom andra hundarna.

05462DF8-12B7-42BA-8FAC-FCF72330A5D8-837-000000D468BFD9CF.jpg

Så himla go valp! Aldrig varit med om en valp som söker ögonkontakt så mycket, han sitter verkligen och stirrar på en. Och när man är ute springer han framför och så fort man stannar sätter han sig och stirrar igen. :) :love:

Nu är Qarusell snart 6 månader och har gjort sin utställningsdebut på Bjurholms inofficiella utställning. Det blev inga bilder tagna på utställningen då jag var ensam.

Kritiken blev riktigt bra:
Vackert format huvud, mörka fina ögon, välplacerade öron, rör sig med vägvinnande steg, välvinklad fram & bak, korrekt överlinje, ngt tät bak vid rörelse, korrekt päls för åldern mkt lovande valp, välpresenterad.
Bir, HP (hon var ensam dvärgschnauzer tråkigt nog)
Domare: Tommy Danielsson

Bild från tidigare i veckan och då var hon lite otrimmad...
133_520940d79606ee28645f9382.jpg

Men hallå så söt :love:

Skulle kunna göra vad som helst för den där blicken! Går den ens att säga nej till? ;)

Nej, det går INTE ;) Får lägga band på mig som fan för att inte ta upp honom och gulla och jollra när han piper för att jag går ifrån honom eller inte lyfter honom..

KL.
satt och kikade på alla sötnosar, kan ju lägga in någon bild på min lilla. Hon är 6 månader nu, köpte henne när hon va 4,5 månader men hon är rätt gulligt valpig ändå ;) Funkar fb bilder föresten? Testar iaf.
Bild från dagen då vi hämtade henne
1184872_10151697548051288_215141104_n.jpg

Mys i trädgården med tanten
1004687_10151697548241288_28996911_n.jpg

Knas
1175201_10151697548256288_14803578_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023