Sv: Valp 2012

Ynkisen har börjat känna sig hemmastadd efter 3veckor. Väldigt bestämd liten kille.

img_3800_505f075b9606ee77d2dc8daa.jpg

img_3680_505f07849606ee77d2dc8daf.jpg

img_3743_505f07ea9606ee77936e50bc.jpg
img_3812_505f0895e087c33efd07b461.jpg

Näe :( Håller tummarna att allt gått bra hos veterinären!!

*KL*

Nu är det nära.. 2 dagar kvar tills fina hunden är här :love:

Nu är hon hemma :love: Åh så fantastisk hon är. Myser på och första natten har gått över förväntan. Hon har vaknat en gång i timmen men somnat om snabbt. En gång ville hon dock busa :D Min 6-åriga dotter är lite skeptisk men tycker att hon är fantastiskt söt. Ska ta massa bilder sedan när vi är ute.

Nädå, jag finns här.
Har hotat vår pojke (6 månader nu) med Blocket idag (pga allergi såklart :angel:). Planterade tre stycken ljung i en stor kruka ute...en och en halv sitter kvar, resten har sprungit ett antal varv runt huset.
Det är fullt bus på grabben, men samtidigt även full fokus när vi tränar - så jag skippar nog allergisnacket :D

Jag är också kvar. :laugh: Måste vänta i tre veckor till innan det är dags att hämta valpen så jag får nöja mig med att titta på bilder och filmer som uppfödaren skickar än så länge.

Nejdå! Här händer det dock inte så mycket mer än att hon äter och sover och äter och..... Eller jo hon har förresten upptäckt att hon har tänder nu ;) och även upptäckt leksakerna som hon gärna brottas med :D

34.JPG

Valpen börjar bli mer hemmastadd och lugnet är ett minne blott. Hittills idag, kl är bara 08:57, har vi brottats om sopen där man prompt skulle äta upp skräpet, bråkat om ett par skor som prompt skulle bitas på, bråkat om gardinerna som var superkuliga att bita på, fastnat bakom soffan, trott att matte är en bitleksak som man fåår bita på – inte lika skoj när matten ger en bitleksak istället som avledning. Men nu sover skräpätargrytgrävarhunden och jag hoppas det blir ngn timme iaf. Det är jobbigt att vara hemma med bebis!

I+korgen.jpg

Men jösses:love::love:

Vad är det för ras! Så gullig att man bara smälter och vill börja tvångspussas med den!!

/LL

Jo vi har varit hos veterinären.

Ett mörbultat knä och ett mörbultat korsband blev diagnosen.
Tur va de inte av då de blivit ca 5 Månader strikt vila och massa rehab.

Nu fick han 2 veckors vila + smärtstillande och förhoppningsvis är det bra sen.
Dock blev det lite oroligt när han inte ville vakna upp efter sin lugnande spruta.
Han fick en uppvakningsspruta men efter 15 min hade han inte rört en min (ska ta 5 min så ska de typ stå upp) så han fick lite mer uppvaknande, och vi väntade men nej, ännu 15 min gick och Nepp, upp skulle han inte.

Km flera veterinären och började titta till honom, lyssnade på hjärtat, drog och petade på honom men nä, han sov gott.

45 min senare, en 3:e uppvakningsspruta senare så vaknade han äntligen till och tyckte det var dags att vakna. Så de va rätt läskigt!! :eek:

Men nu e han pigg å glad och MYCKET otrolig, han vill springa och skutta omkring och förstår inte varför vi ska ha det så tråkigt! :grin:

Ja hon är söt som socker men med ett sjujäklar humör ibland :D brås på mamman sin :angel:

Jättesöt LB, påminner om när jag fick hem min för 6 år sedan (han lever dock inte längre) :)

kl

Lille Hugo har nu bott hos mig i över en månad! Vart tar tiden vägen egentligen..?

Hittills har det varit full rulle, och han charmar allt och alla med sitt underbara sätt :) Vädret (och att bo på landet) är verkligen inte passande för varken färg eller päls, men vad gör det? Jag tänkte bada honom här om dagen men insåg att han nog kommer att se ut så här resten av hösten :angel: ack och lov torkar det fort och är lätt att borsta ur, så han är mjuk, fluffig och vit på kvällarna i alla fall :love:

lortgris.jpg

kl

Lille Hugo har nu bott hos mig i över en månad! Vart tar tiden vägen egentligen..?

Hittills har det varit full rulle, och han charmar allt och alla med sitt underbara sätt :) Vädret (och att bo på landet) är verkligen inte passande för varken färg eller päls, men vad gör det? Jag tänkte bada honom här om dagen men insåg att han nog kommer att se ut så här resten av hösten :angel: ack och lov torkar det fort och är lätt att borsta ur, så han är mjuk, fluffig och vit på kvällarna i alla fall :love:

lortgris.jpg

Oj vad snabbt tiden går, det känns ju som nyss du skulle hämta honom :)

Ber om ursäkt att jag råkade svara på frågan till Smulis. Min bild är så stor så för att se hela måste jag dra i listen nedtill för att se vilket inlägg det svaras på. Ibland orkar jag inte det och då blir det så där.. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka