Sv: Valp 2012

Liten bild från oss :p

leka.jpg

KL.

Den här tråden alltså... Alla valpar är så fina! Det är så att jag sitter och otåligt hoppar upp och ner ännu mer än annars av otålighet i väntan på min nya valp. Jobbigt att de liksom måste födas först!

*knapp*
Jag hämtar hem min valp om mindre än två veckor. Det ska bli spännande. Förberedelser i full gång här hemma, och jag kommer vara "mammaledig" hela nästa månad. :)

Vilken fin cocker du har!
Jag hade en röd cocker förut, den pälsen var inte att leka med. Blev aldrig någon bra ordning på den. ;)

*kl*
här händer det också grejer. Lilla Kali har börjat bli stor och få egna ideer:). Här kommer en liten bildbomb med ett urplock från de senaste två veckorna.

86c7872b4d83a04bc8a2263867175f11.jpg

f14128e2d4a5eaf965f4b1cbc7c98744.jpg

50904e90b41ed7488e5bc243c3562661.jpg

57d593318a23b8be8bb26080dd11060f.jpg

9b980a7a8811de9ff334cfd99b9eea2e.jpg

*KL*

Allt är bara så där lagom jävligt just nu: bilen har pajat, datorn fungerar inte heller som den ska och det mesta känns bara struligt och jobbigt. Men tanken på att det flyttar hit en sån här snart gör faktiskt att allt känns lättare, även om det inte direkt gör ekonomin bättre eller gör att det blir mindre jobb... :love:

Åh, äntligen får jag vara med här!

Tingade idag en helt otroligt fin tik, Golden Retriver och Labrador!

Hon flyttar till oss om 3 veckor! :)
Detta blir vår första hund, ägarhund. Har varit hundvakter osv förut, men nu börjar vi verkligen från början! :)
JAG LÄNGTAR! :)
Här kommer hon, lilla Aska. (En av dem bästa bilderna på henne! ;) )

251020_10151259998922193_408838791_n.jpg

wpid-img_9492.jpeg

Här är lilla Älsa dagen innan hon blev 7 veckor, i tisdags :) Dålig bild men det var jäkla svårt att få till ngn bra :S

Åh man blir ju valpsjuk hela tiden av de här tråden.
Men så tittar man sig omkring och konstaterar att den söndergnagda vantkorgen (den var en fin korg), det avgnagda skruvmejselhandtaget och dom små bitarna av toapappersrullar som ligger som en matta över hela huset kanske om några månader är ett minne blott och då vill man inte börja om.
Våra är idag 7 månader och så himla goa. Så mycket kärlek.

KL.

Den här tråden alltså... Alla valpar är så fina! Det är så att jag sitter och otåligt hoppar upp och ner ännu mer än annars av otålighet i väntan på min nya valp. Jobbigt att de liksom måste födas först!

Håller med om allt:laugh: Nu har min visserligen fötts (för en vecka sedan), men väntan är verkligen lång. Jag fick faktiskt titta på kullen redan när de var en dag gamla, men vet ju bara att en av de 4 tikarna i kullen är min än så länge:love:

9-10 november är det dags för mig att vara "mammaledig", det ska bli så roligt:banana: Måste lära mig lägga in bilder!!

KL

Nu är det verkligen nära.. På torsdag kväll får jag äntligen hämta hem lilla valpen. Det har varit en lååång väntan. Men jag är faktiskt lite nervös oxå, tänk en valp i huset. Jag har glömt hur man gör :S

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka