Sv: Valp 2012
Ååååh du elaka elaka människa!
Den ska ju du ha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ska ju du ha!
åh tiden går ju så sakta om 2 dagar är min valp 5 veckor.. Hur gamla har era varit när ni har valt ut just er valp? Min uppfödare tycker att jag ska göra det vid 6-7 v ålder då man hellre kan se vilka typer de är ju äldre de är.. och det är ju sant förstås
För min del är mentaliteten viktig, jag vill inte ha den valp som är allra mest framåt och "oräddast" i kullen men inte heller den absolut lugnaste och som kanske är lite blyg.
I mitt fall var det uppfödaren som valde valp utifrån det jag hade sagt att jag ville göra. Dt kändes riktigt skönt eftersom jag nog aldrig hade kunnat välja själv, t var en väldigt jämn kull så ingen stack ut på något sätt. Jag visste inte ens om det skulle bli en tik eller hane förrän två dagar innan jag skulle hämta. Uppfödaren visste definitivt vad hon gjorde när hon valde valp åt mig. Hade aldrig kunnat matcha en så bra själv som den jag nu fick. Hon är exakt det jag vill ha och verkar mycket lovande till det jag planerar att göra med henne (lydnad till största delen men även stallhund och kompis på ridturerna)
*KL*
Och jag äter gröt och avstår från godis...men får sötsaksbehovet tillfredsställt ändå med bilder på såna här små colliekorvar!
Lånar knapp lite
Jag har sedan länge planerat att efter att jag tar min examen sista maj 2013 så blir det en liten Cockervalp för min del! Har alltid haft hund, så det är inget nytt. Dock är Cocker Spaniel något nytt för mig, men jag har bara råkat bli blixtkär i rasen, så en cocker kommer det att bli!
Jag har sedan ett tag tillbaks klickat mig runt på olika kennlars hemsidor, men blir inte mycket klokare för det. Det svåra kommer helt klart bli att hitta rätt uppfödare. Det är ett bra tag kvar till Juni, men åååååh va jag längtar!
Har man inga barn så får man skaffa substitut!
Lånar knapp lite
Jag har sedan länge planerat att efter att jag tar min examen sista maj 2013 så blir det en liten Cockervalp för min del! Har alltid haft hund, så det är inget nytt. Dock är Cocker Spaniel något nytt för mig, men jag har bara råkat bli blixtkär i rasen, så en cocker kommer det att bli!
Jag har sedan ett tag tillbaks klickat mig runt på olika kennlars hemsidor, men blir inte mycket klokare för det. Det svåra kommer helt klart bli att hitta rätt uppfödare. Det är ett bra tag kvar till Juni, men åååååh va jag längtar!