Sv: Valp 2012

Kommer också in i tråden. Är i väntans tider på att få hem min fina Leonbergertik som nu är 3 veckor gammal. Tiden går såå sakta. Är 8 år sedan jag hade hund sist, har alltid haft Newfoundlands och pudel förut så detta blir första av denna ras. Är dock min drömhund så det känns riktigt riktigt bra. Känns dock som att jag har glömt allt!

I morgon ska jag äntligen åka och titta på valparna som på lördag är 4 v :laugh: Ska bli superkul :) Måste försöka ta massa kort!

vi kom hem så sent att det redan var mörkt, och efter att hästar och hundar utfodrats och tittats till osv så blev det typ... nu. Bildbomb kommer i morrn istället, nu ligger lille parvel och sover sött efter en spännande och lite läskig dag.

En bild i alla fall, äntligen stilla och fortfarande vaken :)
trott.jpg

(han fick en tröja som varit med hemma hos uppfödaren att somna på nu första kvällen... den var bra tröst när man blev grundligt undersökt av pappa hund och farbror hund :love:)

Senast ändrad:

Ja hon är inte stor inte! 206g tung idag :love:

Hugo ser supersöt ut, är pälsen lika mjuk som den ser ut att vara ? :laugh:

KL

Vi hade anmält oss till en valpkurs en bit härifrån. Men sen kom vi på att lilla Iza är med husse på jobbet om dagarna och att det inte alls är säkert att de hinner hem innan kursen börjar på kvällarna. Men förhoppningsvis ska vi kunna vara med i en annan grupp som tränar på helgerna i stället.

Här är ett par bilder på vårt lilla monster. Bilderna togs för två veckor sedan när hon var nästan 15 veckor.

Leker med en pinne hon hittade i trädgården.
IMG_5795.jpg

Här busar hon med katten.
IMG_5836.jpg

Hittills har det gått superbra med Ynk. Han har inte lyckats kissa eller bajsa inne en enda gång. Han och Ilo börjar vänja sig vid varandra, Ilo är dock ganska avis på valpen. Han gömmer alla leksaker, och kan hugga i luften då valpen tar en sak. Så jag särar på dem lite nu och då. Har ni några bra tips? Han gör absolut inte illa valpen, men han kan kvick hugga i luften och gömmer som sagt saker.

img_0202_5040a5d1ddf2b3190a0001c5.jpg

img_0207_5040a60eddf2b318eb0001e0.jpg

img_0209_5040a695ddf2b319070001dd.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=swPBRbNFjBY&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=QI9lXnHHMAg&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=swPBRbNFjBY&feature=youtu.be

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka