Sv: Valp 2012

KL

Igår, när jag hade fullt upp med att förbereda inför kvällen, så skulle så klart vår lilla tjej gå och skada sig. Hon hade på något sätt lyckats att nästan dra av klon. Så det blev att åka till veterinären som fick ta bort hela klon och nu får hon ha tratt på sig så att hon inte ska slicka på såret.

Jag hoppar in i tråden med! :)

Min pojkvän har planer på att köpa sig en liten staffe. Vi åker nästa vecka och tittar på släkt och familj till en dräktig tik.

Jag tar dock åt mig lite av valpglädjen då jag har smygplaner på att träna hunden själv då och då :angel: skönt att ha två hundar att varva med. Sen lär vi nog ha ihop den med Ilo, min nuvarande hund, mest hela tiden då dom förhoppningsvis får bra sällskap av varandra.

Perfekt är att ingen av oss behöver ta ledigt, då jag jobbar kvällar nätter, och han jobbar dagar. :) Så jag får bli dagmatte åt bebisen :love:

Kommer också in i tråden. Är i väntans tider på att få hem min fina Leonbergertik som nu är 3 veckor gammal. Tiden går såå sakta. Är 8 år sedan jag hade hund sist, har alltid haft Newfoundlands och pudel förut så detta blir första av denna ras. Är dock min drömhund så det känns riktigt riktigt bra. Känns dock som att jag har glömt allt!

Tiden går verkligen jättesakta när man väntar på att få hämta valp... men ändå på nåt sätt så är det plötsligt dags. Nu går tiden jäääääättesakta för min del - Hugo är 8 veckor i morrn, veterinärbesiktas på måndag och på onsdag hämtar jag honom! :)

Du är inte ensam om att känna det som om du har glömt allt heller förresten... jag har ju ändå hund redan, men hämtade senaste valpen för dryga 6 år sedan så nog känns det som om jag kommer få mina "ojdå, just ja-upplevelser" ändå :)

Tiden går verkligen jättesakta när man väntar på att få hämta valp... men ändå på nåt sätt så är det plötsligt dags. Nu går tiden jäääääättesakta för min del - Hugo är 8 veckor i morrn, veterinärbesiktas på måndag och på onsdag hämtar jag honom! :)

Du är inte ensam om att känna det som om du har glömt allt heller förresten... jag har ju ändå hund redan, men hämtade senaste valpen för dryga 6 år sedan så nog känns det som om jag kommer få mina "ojdå, just ja-upplevelser" ändå :)

Åh äntligen dags för dig då :) Gud så härligt.
Tiden blir lång när man väntar från parning och valpning och under resterande 8 veckor.. Men man kan ju å andra sidan förbereda hemmet i lugn och ro :)

Uppdaterar med en dagsfärsk bild på vår kille, 5 månader om 5 dagar.

P1060100-1.jpg

Idag är han dyr (BIS-valp på inoff utställning med ca 30 valpar totalt (nej, matte är inte skrytig :o:angel:)) men igår var han billig, då han stoppade vadd i öronen och inte alls hörde att han skulle komma när jag ropade....
Men överlag är vi otroligt nöjda med vår grabb, så go och orädd och duktig (i de flesta fall ;)).

Åh äntligen dags för dig då :) Gud så härligt.
Tiden blir lång när man väntar från parning och valpning och under resterande 8 veckor.. Men man kan ju å andra sidan förbereda hemmet i lugn och ro :)

Ja den blir ju det :)
Och haha ja det kan man... fast det har jag inte gjort :o :angel: Jag sitter och letar lämpliga sladdgömmor för att få undan kablar till högtalare osv men hittar banne mig inget som jag tycker är både valpsäkert och snyggt...:(

P1060100-1.jpg

Idag är han dyr (BIS-valp på inoff utställning med ca 30 valpar totalt (nej, matte är inte skrytig :o:angel:)) men igår var han billig, då han stoppade vadd i öronen och inte alls hörde att han skulle komma när jag ropade....
Men överlag är vi otroligt nöjda med vår grabb, så go och orädd och duktig (i de flesta fall ;)).

Åååh vad fin! :love:
Grattis till BIS!

Kl

Så många otroligt söta små underverk ni har/ska få hem. :love:

Jag hoppas kunna få delta i tråden i mitten av november med en liten Schnauzerflicka:love:. Dock är valparna bara i magen på tiken ännu, så allt hänger på könsfördelningen (jag står som nummer 2 på tikvalp) i kullen.

Åh, ska bli så spännande, valparna föds om ca 3,5 vecka, då vet jag mer:laugh:

P1060100-1.jpg

Åhh så fin han är :love: Och stort grattis!! :)

Kl

Så många otroligt söta små underverk ni har/ska få hem. :love:

Jag hoppas kunna få delta i tråden i mitten av november med en liten Schnauzerflicka:love:. Dock är valparna bara i magen på tiken ännu, så allt hänger på könsfördelningen (jag står som nummer 2 på tikvalp) i kullen.

Åh, ska bli så spännande, valparna föds om ca 3,5 vecka, då vet jag mer:laugh:

Håller tummarna :laugh:

*KL*

Nu har jag fått se en bild på sen STOR mage som verkar vara full med valpar - uppfödaren har känt sparkar också. :laugh:

Igår ploppade det ut tio valpar! Tyvärr har jag varit tvungen att meddela uppfödaren att vår ekonomi är rätt skral just nu, inte minst med tanke på att jag den här veckan fick besöka veterinären med min katt eftersom jag hittat en knöl - juvertumörer som behöver opereras bort, så där går ett antal tusen. :( Jag hoppas och tror att det löser sig ändå så att vi har råd med min efterlängtade valp, de vardagliga utgifterna är inga problem utan mest att vi måste få fram inköpspriset. Men det MÅSTE gå, den här kullen är för bra för att släppa!

Igår ploppade det ut tio valpar! Tyvärr har jag varit tvungen att meddela uppfödaren att vår ekonomi är rätt skral just nu, inte minst med tanke på att jag den här veckan fick besöka veterinären med min katt eftersom jag hittat en knöl - juvertumörer som behöver opereras bort, så där går ett antal tusen. :( Jag hoppas och tror att det löser sig ändå så att vi har råd med min efterlängtade valp, de vardagliga utgifterna är inga problem utan mest att vi måste få fram inköpspriset. Men det MÅSTE gå, den här kullen är för bra för att släppa!

Hoppas det går bra med katten! Och håller tummarna att du kan köpa valpen :) Vad är det för ras?

Korthårig collie. Det föds inte många kullar i rasen som jag är intresserad av men denna känns verkligen superspännande så jag får äta gröt ett tag helt enkelt!

Korthårig collie. Det föds inte många kullar i rasen som jag är intresserad av men denna känns verkligen superspännande så jag får äta gröt ett tag helt enkelt!

Gröt och nudlar funkar utmärkt :D

Idag har jag köpt en biabädd till den efterlängtade tjejen, rosa och fin :D så nu står den här och väntar i ca 4 v till :(

Hon ska behålla tik från kullen, så jag tror inte det. Men vi kan få dela upp betalningen om vi vill, så hon är väldigt hygglig. Eller nå, idag var hon fruktansvärt elak och skickade valpbilder så jag blev helt sjuk...

Från och med i morrn eftermiddag gräver den här lille gossen i min trädgård istället för i uppfödarens :banana:
Äntligen dags! (snart i alla fall :o)

hugoliten.jpg

Bildbomb kommer nog i morrn kväll..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur