Sv: Valp 2012
Löjligt söt!
Löjligt söt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Min Ninja
Nähä? Det var just den kenneln jag hade i tanken när jag frågade...
Min förra hane (Fancy paws Happy Hubert) kom därifrån, eller ja... köptes dit som valp, och fick en del kullar hos dem. Han lämnade en hel del black & tan, liver & tan och sobel-valpar och jag tänker på honom varje gång jag ser en sobel-valp
Jo så är det Då är det kanske rent av är möjligt att din hane finns längre bak i stammen på min valp
Tyvärr verkar det som soblarna nu kommer försvinna nu pga England plockat bort färgen i rasstandarden och den är ej längre önskvärd Får se om/när det går igenom i Sverige också
Ja jag såg det när jag var inne på hemsidan... gud vad tråkigt, sobel som är en så vacker färg
Är det möjligen så att din valp är ur kullen som föddes i slutet av maj? I såna fall är min gamla hund din valps mormors morfar Det går så himla fort i hundvärlden... det är nu två somrar sedan han var ute och rullade sig gott i gräset, nosade runt under sitt favorit-träd i hagen och sedan bara la sig för att sova och aldrig vaknade igen
Nu ska jag sluta vara OT jag lovar
Verkar helt galet bakvänt i dagens hundavel att plocka bort en färg/färgvariant. Det borde vara precis tvärtom med tanke på att många raser behöver bredda genpolerna !!!
Samma sak att det börjas bli mer tillåtet att para mellan olika hårlag och färgvarianter i vissa saker - sådant vill jag se mer av.