Sv: Valp 2012

Hon är verkligen underbar! :love:

Idag fick hon hälsa på två av hästarna. Det var lite läskigt men när hästarna (15-årig fullblodsvalack och 2-årig connemarahingst) var snälla och bara blåste varm luft så blev det bra igen :D

208933_10150980440663652_1201135622_n.jpg

KL
En inte så jättebra bild kanske men jag vill i alla fall visa när Pila och Becky fick träffa grannens BC-valp för första gången idag. Lilla Maja är två veckor yngre än Pila (som blir tolv veckor på tisdag) och har varit ensam valp i sin kull. Det märktes att hon är ovan att leka på valpvis, men Pila var så snäll så snäll. När hon leker med Becky (lhasa apson) är det full ös och bita, jaga, kasta sig på varandra och kampa som gäller. Lilla Maja bjöd hon till lek med små skutt och krumbukter bara :love:

304796_10150987672751200_393042079_n.jpg

När Pila kom hem till oss på sin åttaveckorsdag var hon och Becky lika höga, nu är hon säkert redan en decimeter högre och väger fyra kilo mer än henne också. Hon lägger på sig 1-1,2 kilo i veckan(!!) just nu. Becky vinner alla fighter i alla fall: hon är äldre, hon är smartare, hon är snabbare :)

*kl*

Jag har en liten powder puff-tik som har varit hos oss i en månad nu, helt fantastisk :love:

penny_1.jpg

penny_6.jpg

Får man äta dom när dom är så söta. Jag pussar på mina stora monster rätt mycket men ett sådant litet monster skulle jag nog pussa ihjäl.

ja risken finns... :) Jag hoppas lite på att han inte ser ut som ett gosedjur när han väl flyttar in, men risken är väl inte så stor... :angel:

Oh vilken special - vad är det?
Söt som jag vet inte vad - korsning corgi, husky, pit, fralla och lite linderödsgris (färgen på rumpan)?

KL.

Hej!

Hur går det för alla? vore extra kul att höra från de med valpar födda tidigt på året. Antar att era valpar också utvecklas och kommer in i nya "spännande" faser. Kiro har upptäckt att vissa tikar kan lukta väldigt spännade :angel: För snart 2 veckor sedan lyfte han på benet för första gången och nu gör han det kanske 1-2 ggr per promenad men är han nödigt så kör han valpvarianten. Det ser ganska komiskt ut eftersom han inte har någon vidare teknik :grin: Men än så länge går det bra att slappna av och träna i närheten av tikar som luktar gott vilket jag hoppas håller i eller iaf fungerar när han är "vuxen" sig för annars ryker nog kulorna...

Kiro tycker nog att det blir skönt när sommaren är slut så han får semester. Det är jobbigt att hälsa på släktingar långt borta x 2, vara husvakt på landet, åka på utställning och på kennelläger inom loppet av 4 veckor.

I höst ska vi fortsätta jobba med lydnaden, försöka få till lite vettig apportering så vi kan komma igång med uppletande och spårapporter och komma igång och spåra någolunda regelbundet. Måste även ta tag i skotträningen vilket känns lite jobbigt eftersom jag själv inte gillar smällar. Någon som har nåt tips på hur man skottränar matte? :crazy:

Några bilder från utställningen där Kiro skötte sig exemplariskt förutom att han hoppade lite på domaren men det var för att hon ville hälsa på honom innan vi började. han fick HP och BIM.

33211546.jpg

33211550.jpg

*KL*

Nu har jag fått se en bild på sen STOR mage som verkar vara full med valpar - uppfödaren har känt sparkar också. :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 923
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
894
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Luktar gnagare?