Sv: Valp 2012

Husky och Mamalute tycker jag du ska stryka direkt med tanke på vad du vill ha hunden till. Collien klarar det säkert bättre, men då är det som sagt hälsoproblemen istället. Av de raser du nämner så håller jag med om att pudeln nog är den lämpligaste... men varför inte träna med någon av de hundar du (ni) redan har? Även om de är unga nu så är de ju äldre om något år då du har gått ut skolan och behöver söka jobb osv.

Så vansinnigt söt pomeranianflicka :love: och otroligt fin färg.

kl
Måste ju lägga upp en bild här också:
20120818_105859_502f9feaddf2b3371e002cc4.jpg

Första utställningen för både mig och vovve :love: Åkte ut i BIS-finalen men herregud vad roligt det var och häftigt att ha fått testa på. Roligt att få så bra kritik också, jag visste ju redan att jag har en jättefin vovve:angel: men nu är det ju bekräftat också ;)

Men Hugo :love: du är ju helt lovely. Vad var han nu igen, lhasa och...?

*KL*
Om lite drygt 1 vecka kommer familjen utökas med ytterligare några små dock bara tillfälligt ;)

DSC_0060.jpg

Men Hugo :love: du är ju helt lovely. Vad var han nu igen, lhasa och...?

Ja det kan man undra... jag hade ju snurrat ihop det helt och hållet och minns alltid fel (Av nån jäkla anledning får jag det alltid till att hon är malteser :o)

Nu har jag letat fram pappren i alla fall och mamman är Coton de tulear/Bishon frisé. Pappan är Lhasa.

Att lyckas träna en husky till att gå lös i skogen... det är :eek: ett helvete. Dom är så självständiga och har så stor jaktinstinkt så det är fruktansvärt jobbigt. Hade inte satsat på en sådan ras om man inte är intresserad av en mycket självständig hund.

Så söt!
Hade en bichon frisé/lhasa apso tidigare i somras/våras som jag passade ett par månader. Charmig, om inte annat :)

Härligt! :)
Så kul att rasen börjar bli lite större! Jag planerar redan corgi nr2 men det blir först om 2år (tidigast) fast det är klart, allting kan ändras. Detta är min första corgi. :laugh:

*kl*
Jag har inte läst hela tråden men tänkte att jag kanske passar in här också :)

Jag fick hem min lilla dalmatinerflicka idag. Hon är helt fantastiskt fin och jag ser fram emot att se hur denna pigga, nyfikna tjej kommer att utvecklas. Jag hoppas på att hon ska bli en fin kompis för såväl lydnadsträning som ridturer i skogen.

Lite bilder från när hon invigde sin hundbädd här hemma dag:

9e5b1ed02d0c146f507b4710202c6954.jpg

c5ee5561197b8347ad02b353b9f7e833.jpg

jag var bara tvungen att sätta bilderna ihop och titta efter... ingen bra bild på pappa men nog ser man släktskapet allt :)

faroson.jpg

Den lille är så himla lik min tik som också är lhasa. Nästan precis samma teckning. Sötare än socker är han :d

En liten schäfertjej under hennes första förvirrade kväll i nya hemmet:

ATT00084.jpg

I dag har hon gått en brutal tiominuterspromenad (med backe!) och är nu ett sött och slocknat valpljus.

*kl*
Vilka underbara valpar alla har! Här är förresten lite fler bilder på min lilla:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151045240098800.432656.687448799&type=3&l=5867bc4ee1

Jag upptäcker nya saker med hennes personlighet varje dag. Hon ger mig verkligen skäl att le, isht på morgnarna eftersom hon inte alls gillar att gå ut så tidigt. Då knorrar hon sådär sött och trycker nosen mot min hals när jag bär ner henne:). Det kommer bli riktigt roligt att träna med henne framöver. Hon verkar vara otroligt lättlärd och nyfiken.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka