Sv: Valp 2012

lortgris.jpg

Å herre gud det var väl det sötaste jag sett på länge :love:

Det gör inget! Leonbergervalpar är otroligt söta nallebjörnar de också! Syrran hade en för ett antal år sedan, en bjässe!! Han hade något fel på tillväxthormonet och var ca 87cm i manken, vägde 84kg när hon fick honom (omplacering):eek:
Men så mjuk och mysig!!

Oj.. det finns tydligen någon sådan bjässe här i kvarteret med men jag har aldrig sett honom.

Igår kväll när vi var ute kom först en granne och pratade, henne gillar jag så det är var lugnt, sedan kom en annan som är nyinflyttad och skulle hälsa och ja det var väl också lugnt. Sedan kom en i mitt hus med sin papillon och pratade och hundarna hälsade, Älsa fick ngt tokryck och for runt som ett jehu och skulle brottas och ha sig. Papillonen tyckte väl att hon var lite jobbig och sökte skydd bakom matte :D Medan detta hände kom en annan granne med sin otroligt stora Rottweiler. Den mannen är nyinflyttad och jag känner inte hunden, har aldrig klappat den utan bara sett genom fönstret. Han kom också fram och hunden skulle nosa. Jag kände hur jag stelnade till, jag vill gärna välja själv vilken som hälsar på min hund. Speciellt då vi inte haft henne ens en vecka. Samtidigt hade vi ju värsta kafferepet där så det var väl klart att han också kom. Men så säger hussen "Så länge inte ngn annan hund gör honom ngt så är han snäll".. Eh jaha om Älsa hade fått samma tokryck mot Rottweilern då som hon fick mot lilla Papillonen hade han bitit henne då? Jag ville bara ta min hund och rusa in.

Såå fin :) Ser ut att sova hur skönt som helst :)

KL

Jag hittade Älsa så här under rumsbordet idag
wpid-dsc00255.jpg

Den här valpen har hållt mig vaken hela natten. Nu skulle vi ut och hon vägrade ta ett steg. Bara satt där hon satt. "Vadå nu är ju JAG trött"
wpid-dsc00262.jpg

KL

Tänkte först svara någon enstaka, men allas valpar är ju superfina! Håller på att smälla av i väntan på min nya jaktlabradortik. Som föddes för en vecka sedan... Så det blir till att fortsätta med "aaaaaw" åt alla andras valpar.

Här är en tråd som passar mig! Ska bli kul att följa alla andra valpars utveckling! :laugh:

Här är mina två yrväder, Sam och Molly (10 veckor):

bild-578.jpg

Sam:
bild-502.jpg

Sam igen:
bild-356.jpg

Alla valpar med sin mamma:
bild-562.jpg

Sam och Molly är blandraser, för den som är nyfiken. :)

*KL*

Lite nya bilder på Pärlan som fotades idag, gäller att passa på att vara ute medans det är fint väder ;)

36.jpg

38.jpg

KL

Labbe-galningen idag, drygt 6 månader är han nu.
311256_4297159619769_676933206_n.jpg

Bilder under inkallning när man använder mobil blir aldrig skarpa :D

Nja, egentligen är det mina föräldrar som har fött upp dom, men jag och min sambo bor i ett annat hus på samma gård som mina föräldrar, så vi har ju varit med sedan dag ett. :)

Det är tredje generationen som vi har, så det börjar nästan kännas som att det är en egen ras. (det sista var ett skämt, så ingen hugger mig i strupen nu!) ;) De är hälften tervueren och deras mamma är hälften border collie och sedan är det cirka 35% tervueren i henne också. Resterande raser är schäfer, setter och labrador men det är tre generationer bort så det är lite "urvattnat" vid det här laget. :)

Jag älskar min lilla flock, så jag kan bjuda på lite "familje"-bilder:

Mormor Moa

Mormor Moa igen

Mamma Tindra

Kullsystern Daisy

Molly

Sam och Smilla

Sam

Knapplån!

Har en liten fråga till alla valpägare i tråden. Vad äter era valpar för valpfoder? Är ni nöjda? :)

Vi har Eukanuba som jag fått från uppfödaren men blev rekommenderad foder från hundköket när denna säck var slut så jag har beställt därifrån och ska prova.

Ännu ett knapplån!!

Igår var jag och träffade mamman till min blivande staffevalp:love: Hoppas nu att allt går som det ska med tikens utveckling eftersom hon bara är 1år hittills:)
Fantastiskt fin liten tik som väntar på sista certet, mh, röntgen, tester, rätt hane ska hittas med mera!

Gäller ju att vara ute i god tid:angel: Men sen:love:

/LL

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka