Sv: Valp 2012

Labben äter RC Maxi Junior. Från början åt han deras labradorfoder för valpar, men det blev han så himla gasig av så bytte.

Vovvis äter nu Pro Plan puppy orginal, det verkar fungera ok. Han hade med sig RC maxi junior som han vägrade äta, har provat precept och magnussons som han inte heller ville äta. Nu äter han så då får vi vara nöjda!

jag har IF. För mig gjorde det mkt att de har en fast självrisk, har hört mkt bra om dom samt att jag blev en obstinat 5-åring när jag jagade en gubbe på Agria som skulle ringa upp varje gång men fortfarande inte har gjort det.

Har Agria. Dels för att jag är nöjd med att de inte längre sänker försäkringsbeloppet trots att hunden åldras, dels för att jag har andra hunden och djuren hemma i Agria.

IF här... Har den gamla hunden i IF och vi har varit nöjda med deras service. Aldrig något krångel och de är kvicka med att betala ut ev ersättning. Dessutom fast självrisk.

*KL*

Jag har en annan fråga! Vilken försäkring har ni valt och vad avgjorde valet? Jag velar...

Sveland, eftersom de ersätter tandskador väldigt generöst. Ett vanligt skadeområde på högenergiska tokhundar som jobbar i alla terränger;)

Fridolf har förövrigt fyllt ett år nu, och har väl därför officiellt diskvalificerats från tråden. Ack så fort det går, jag längtar redan tills det är dags för nästa lilla knodd!

IMG_0009.jpg

20120907-IMG_2522.jpg

IMG_0572.jpg

20120907-IMG_2502.jpg

20120130-IMG_0819.jpg

20120907-IMG_2577.jpg

Senast ändrad:

Kan jag skicka min till dig då när han är i värsta tandömsnings-gnaga-sönder-huset-perioden? :D

Härligt att kunna jämföra utvecklingen i de olika bilderna!

jag har fullt upp med min valp.. hon är överallt och ingenstans. Gnager/biter på allt. Verkligen allt. Hon går med nosen i marken konstant och äter allt hon kommer över. Hon är galet vild, får inte sitta många minuter i taget. Samtidigt har hon perioder under dagarna då hon blir tokvild, vill leka som en galning, skäller och morrar. Och biter. Hela tiden. Hon kissar inne varje dag, flera ggr per dag trots att jag är manisk att gå ut med henne. Gärna i sin fina rosa biabädd.

Samtidigt är hon så fantastisk ljuvlig att jag inte ångrar mig en sekund att jag skaffade henne :) Galna vackra hund :D

Optimal djurförsäkring! Jag har dubbel veterinärvård. De sänker veterinärvården från 50 000 till 25 000 när hunden blir 10 år, annars ingen förändring där. Täcker både rehab och medicin (samt ct- och mr-röntgen) till ett visst belopp, utan en massa tillval, relativt låg premie och 365 dagars självriskperiod.

Senast ändrad:

Min lille börjar bli en stor kille nu! 8 månader nu. Snäll och go och så rolig att träna med! Är med på allt. Dock börjar bli en riktig marodör! Stora hobbyn, vid sidan av att spåra, är att bita sönder saker :cool: Numer står mina skor bakom kompostgaller ;) Den första hunden jag haft som hittar på hyss, så det är lite nytt!

199443_10151054105907343_622409559_n.jpg

Vår ena vantkorg är nu 5 cm lägre runt om, en Biabädd är omstoppad med de urtagna smulorna och en rumsavdelande brädtröskel är deformerad (diskmedel stoppade den gnagningen).
Dom har fått en gammal trasmatta att deformera om andan faller på - vi fyar dom när vi ser men om gnagkänslan anfaller när vi är ute så är det bättre att trasmattan stryker med än möbler o dyl.
Annars är dom underbara - kanske inte cyklisten som Fiffi sprang med idag tyckte...men det är så svårt när man tror att alla vill prata med en säger Fiffi.

Idag har mattis bitit sönder en tvättsvamp och en bok. Hoppas han låter hundvakten saker vara i natt ;)

Men ham har också gått ett 90 min gammalt 350 metersspår, med två godisburksapporter, tre vinklar och lite krusiduller på slutet. Han gjorde ett strålande jobb så han är förlåten!

Senast ändrad:

Ögonlysningen klar och eftersom den valp som var tilltänkt att flytta hit var ua så är det nu bara att tuta och köra! Däremot kommer jag inte hämta förrän en vecka senare än planerat eftersom jag blivit faster och har en annan bebis att åka till(men inte hämta) först. :love:

Den valp som blir min är för övrigt den som jag länkat bilder på tidigare i tråden, den har hela tiden varit min favorit! :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka