Sv: Valp 2012

vart har du fått tag i henne? Min mamma har pratat om sån korsning någon gång och tycker dom är så söta

vart har du fått tag i henne? Min mamma har pratat om sån korsning någon gång och tycker dom är så söta

Hon kommer från ett ställe som ligger mitt emellan Falköping och Mullsjö i Västra Götaland... De har fött upp ganska många av den korsningen. Vet att det blir liknanade i framtiden med..:laugh:

Mvh Domino_s

Inatt vaknade Aska halv 5 o sa till. Men då somnade hon redan kl 21.30 igårkväll. Efter att hon var ute somnade hon om igen, i morse. Men natten igår sov hon från 23.30-06.00.

Hon är 9 veckor idag :)

Mina är hopplösa på nätterna... Eller så är det jag som är hopplös, jag har inte riktigt kommit fram till vilket. ;) Jag är nämligen väldigt lättväckt, och så fort dom reser på sig från sina bäddar, så vaknar jag och tar ut dom. Vilket gör att vi går ut ca 23 - 02 - (04) - 06. Jag är rädd att det börjar bli rutin för dom att dom får gå ut så på nätterna, men å andra sidan är dom helt rumsrena när dom går ut så ofta och sover bra däremellan. Det är däremot jag som saknar min skönhetssömn... :p Enstaka nätter sover dom däremot hela nätterna fram till cirka klockan 6 utan att vakna, och dom nätterna är guld värda!

Jag har en fråga till er andra valpägare - äter era valpar tuggben? Vilken sort? Något annat typ av godis (grisöron etc)? :)

vi är ute 1-2 ggr per natt. Det är slitsamt. Men hon vaknar och om jag inte går ut så kissar hon inne. Har provat ngn gång att se om hon lägger sig igen. Jag är också extremt lättväxt så minsta rörelse från henne så är jag vaken. :(

Den gula labben var plötsligt inte bara gul på promenaden, utan även delvis brun. Och nej, det är inte lera :crazy:.
Behöver jag säga att det blev schampo-bad när vi kom hem?
Man får inte vara kräsmagad som hundägare. :p

385769_4342105263382_1980386728_n.jpg

(Nej, han ligger inte och skäms, han nosar på en myra eller nåt :D)

åhå haha men jisses fina hunden då :D antar att han hade superkul medan det hände :D

KL

I natt sov valpen ända till kl 5 och det har inte hänt en enda olycka! Värt att firas :D jag har vaknat varje gång hon har rört sig men hon har bara bytt plats eller ändrat ställning och inte på ngt sätt visat att hon velat ut. Jag är extremt utvilad idag :D

Vad skönt! Jag vaknar också såfort hon flyttar på sig ;).

Igår vad vi ute vid halv 11, la oss vid 11. Klockan 06.15 väckte hon oss o skulle gå ut, INGA olyckor! Jag är också utvilad :D.
Idag ska vi få besök av en kompis till mig :). Igår fick Aska hälsa på 2 av grann hundarna :). Gick bra! :)

så där ligger älsa oxå väldigt mycket, det är så otroligt sött, man bara smälter när sötmagen är i vädret :love:

Ja, dem är söta dem där magarna :).

Hur gamla är era valpar? Vad begär ni av dem nu? Hur mkt utforskar dem själva, hur mkt "framåt" är dem ute?
Aska blir ofta väldigt pigg o livlig ute, rusar rundor, hoppar o har sig.. Vill även gå längre "rundor", lukta in nya ställen.. Hon har igår o idag "hittat" sin svans, en-två gånger per dag. Slutar såfort man bjuder in till lek eller kel. Kan hon vara "överstimulerad"? I övrigt äter, dricker, kissar o bajsat hon som hon ska. Sover gör hon också massor :)

Älsa är 11 v (redan) och hon beter sig väldigt olika när vi är ute. Dock är det mest vanliga att hon helt sonika sätter sig alt lägger sig ner med en duns och vägrar gå en meter. Gärna direkt utanför dörren. Det är mycket lock och pock och det är nästan så jag tror att hon är lite mörkrädd. Hon tycker inte om att vara ute när det är mörkt..

fina :)

KL

Inatt har valpen sovit hela natten igen. Härligt och matte är pigg :D Hon somnade vid 21.30 igår och väckte mig vid 05:10. Ingen olycka inne. Sömn är guld värt!! Hon har nu lärt sig/blivit så stor att hon kan hoppa upp i soffan själv - även om jag är lite rädd att hon ska göra illa sig när hon hoppar ner så är det kul att se såna framsteg :D (det gör inget att hon ligger i soffan). Just nu har hon värsta busracet med 13-åriga dottern och det är väl lite sisådär kl 05:53.. Hon är piggare och mer framåt än min förra Newfoundland, mer fart i henne. Det är kul :)

Åh, vad skönt för dig! Som sagt, nattsömn har vi fått ha redan från första natten ;). Aska brukar få en ryck på eftermiddagen, då är ALLT roligt, inklusive en förbannande o fräsande katt... :/.

Händer faktiskt inte många olyckor inne, men hon säger inte riktigt ifrån när hon vill ut, men de kommer nog! Hur tidigt o hur länge lämnar ni dem?

*KL*

Insåg precis att om en vecka nästan på klockslaget kommer jag att träffa min valp för första gången! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka