Sv: Valp 2012

jag har ännu inte kört så mkt ensamhetsträning, jag vill ju vara med henne :D

men hon har varit själv både när hon sovit samt varit vaken och sett att jag gått och båda har gått bra. Måste sätta igång på riktigt tror jag...

Haha, så känner jag också. Har dock lämnat henne när jag gått in ett annat rum osv. Även om hon sover, så går jag in i ett annat rum, så hon är ensam när hon vaknar.. Men det gör ont i hjärtat när man hör henne gny! :'(.
Eftersom det är första valpen för mig, finns de några som har tips på ensamträningen i början?

Jag har nog kört på det som många säger..korta stunder..typ gå ut och stänga dörren, komma in efter 5 min, öka tiden eftersom. Många säger att man ska gå när de sover men man måste ju oxå göra det när de är vakna.

Får jag lov att presentera Affe!
60599_10151300468916159_439709447_n.jpg

316458_10151300468546159_1881116639_n.jpg

10498_10151303537816159_1760778933_n.jpg

3,5 månader dalmatiner som vi hämtade hem i lördags.
En fantastiskt härlig liten kille :)

Åh dom är så prickiga...
Vi har varit på avslutning på valpkursen idag, i hällregn.
Gick finfint med inkallning i stadspark och trottoarpromenader i grupp.

Stadens mest kända hundskrämmare kollade vi också på - en lejonstaty i hundstorlek som stått utanför apoteket i 50 år minst. Humla försökte bjuda in till lek medans försiktiga Fiffi inte är övertygad om att den inte är farlig. Summa en korkad valp och en feg. Dom var jätteduktiga.

KL

Snart 7 månaders labradorpojke bortskänkes, du får en slant för besväret också.

Idag har han varit heeeelt odräglig med totalt knäck i öronen. Tur att vi ska börja unghundskurs om ett par veckor. Just nu är han väldigt billig....

Idag är lilla fröken cocker dyr ;) Hon gled in på utställning med tämlingen bångstyrig frisyr samt känguru-style och tog hem en andraplats & HP bland 7 tikvalpar. ALLA de övriga valparna i hennes klass är uppfödarägda och var även visade av dem. De var inte helt förtjusta i att vi kom in där som utbölingar och faktiskt konkurrera med dem! ;) :grin:

De andra uppfödarna som inte visade hund i min klass var så vänliga att de stod och försökte övertyga/tala om för min mamma utanför ringen att vi (mamma och jag) ska vara beredda på att typ komma sist :crazy: Ibland blir det väldigt uppenbart att varför man inte regelbundet deltar på såna tillställningar... Avundsjukan och missunnsamhet hängde i luften! Men tji fick dom! :devil::D

400204_10150933090728239_703473157_n.jpg

Åh, vad mysigt! :)

Idag har lilltjejen varit med i stallet, stormförtjust, i sopkvasten... :/ :)
Jag hade en trött valpis med mig hem efteråt ;)

Här får jag vara med! :)

På onsdag hämtar vi hem en liten schäfertjej på fem månader! Vi har suktat efter hund i många, många år, men först nu passar det sig med jobb och boende i hus. Vi var och shoppade "lite" i förrgår och ja, vad ska man säga, det blir en del prylar och en del pengar... :s

haha oj oj antar att han hittar på massa bus :D ?

KL

Valpen har nu sovit tre nätter utan någon olycka inne *tjohoo* Så skönt. Jag behöver min sömn. Dagtid händer fortfarande en hel del olyckor och hon är inte världsbäst på att ge signaler på att hon behöver ut. Eller så är jag sämst på att läsa av dom. Hon väger nu 11 kg, går upp ungefär 1 kg i veckan. Hon är en bastant tjej :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 924
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur