På min ridskola så brukar det vara instruktören som delar ut hästarna så när man kommer går man in på kontoret och tittar på listan där det står. Idag stod det 3 (!) hästar på mig Haha, det blev visst resultatet efter förra veckan då jag inte alls blev nöjd med hästvalet. Nu fick jag välja mellan den hästen, min favorittinker som är lite "sådär" i dressyren men är känslig, rolig och hoppar bra och det tredje alternativet var stallets största och snyggaste häst som också är fin i dressyren. Valet stod mellan tinkern och den stora snygga. Som sagt så har ju ridskolan till övervägande del bra hästar, det var förra veckans häst som var ett undantag för mig. Andra gillar den så då kan de få rida den istället för mig.
Den stora har jag bara ridit en gång tidigare och det var en trevlig bekantskap. Tyvärr är han lite för stor för mig, då jag själv är liten. Dessutom är han inte helt pålitlig och kan bocka. Med tanke på min vurpa i tisdags och att jag inte är helt återställd än så valde jag tinkern. Men jag rider gärna den stora snygga någon annan gång
Lektionen var väl varken någon av de bättre eller sämre, utan ganska medelmåttig.
Den stora har jag bara ridit en gång tidigare och det var en trevlig bekantskap. Tyvärr är han lite för stor för mig, då jag själv är liten. Dessutom är han inte helt pålitlig och kan bocka. Med tanke på min vurpa i tisdags och att jag inte är helt återställd än så valde jag tinkern. Men jag rider gärna den stora snygga någon annan gång
Lektionen var väl varken någon av de bättre eller sämre, utan ganska medelmåttig.