Valmöjligheternas dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min ridskola så brukar det vara instruktören som delar ut hästarna så när man kommer går man in på kontoret och tittar på listan där det står. Idag stod det 3 (!) hästar på mig :p Haha, det blev visst resultatet efter förra veckan då jag inte alls blev nöjd med hästvalet. Nu fick jag välja mellan den hästen, min favorittinker som är lite "sådär" i dressyren men är känslig, rolig och hoppar bra och det tredje alternativet var stallets största och snyggaste häst som också är fin i dressyren. Valet stod mellan tinkern och den stora snygga. Som sagt så har ju ridskolan till övervägande del bra hästar, det var förra veckans häst som var ett undantag för mig. Andra gillar den så då kan de få rida den istället för mig.

Den stora har jag bara ridit en gång tidigare och det var en trevlig bekantskap. Tyvärr är han lite för stor för mig, då jag själv är liten. Dessutom är han inte helt pålitlig och kan bocka. Med tanke på min vurpa i tisdags och att jag inte är helt återställd än så valde jag tinkern. Men jag rider gärna den stora snygga någon annan gång :)

Lektionen var väl varken någon av de bättre eller sämre, utan ganska medelmåttig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag saknar ridningen och skulle vilja ha en egen häst. Men sen kommer det där jäkla förnuftet in och säger att "nej, det går absolut...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 212
Senast: Amha
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
2 071
Senast: EmmaBovary
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 561
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar