Vallning på Stockholm horseshow

Sv: Vallning på Stockholm horseshow

Jag har sett något liknande på en VDH-hundutställning i Tyskland. Det var utan häst o bil, men med fler olika hinder änderna skule passera.

Det är jättesnyggt, men jag hade önskat mig färre men mer aktiva hundar. Nu är de ju mest flyttbara staket (även om delningen var mycket imponerande!)

Såg de live i globen. Då blev de bara segt å tråkigt. Inget som imponerade på mej, har inte haft vallhund, men ankor.

Såg det på fredagen. Tyckte det var sjukt skoj (även om man i början tänkte "what?!".

Det, och shettisen som inte ville göra som frihetsdressören sa (som la sig och rullade hela tiden i den hääääärliga globensanden!) var bäst! Jag skrattade så jag grät!

Shettisen verkar heller inte varit med på Martinéföreställningen, för jag ser den inte på filmen som länkats till. Vilket bara gör det ännu roligare eftersom det nog inte var inövat, och hästen därför inte fick vara med på nästa föreställning :). Eller så fick de inte den lilla vita hästen ren igen efter att den gnuggat in all sand i pälsen. :)

kl

jag blev imponerad av hundarna men tyckte synd om ankorna. Jag har förvisso inte haft ankor själv men jag vet inte? Trivs de i Globen?

Dom såg vana ut, när mina ankor började bli stressade sprang dom med näbben öppen, såg inte att någon av hennes ankor gjorde de. Sen är de ju väldigt lättlärda, ankor är super roliga :D

Djuren är väl invallade, dvs inte alls rädda för hunden utan har bara respekt för "tryck".

Har faktiskt för mig att den shettisen rullade en massa förra gången Pignon var i globen också! Hur söt som helst är den i alla fall! :love:

Har ni sett detta? Jag tyckte det var jättefint!

Ca 1.15 in eller något. :)

HÄR

Tack för länken. Jag blev imponerad av hela första delen av föreställningen, mäktigt! och tårögd av att se hur våra älskade hästar ställer upp på alla tokigheter som människan hittar på. Hundarna var jätteduktiga (vet ingenting om vallning). Sen mattades det av lite, kanske ...

Men Tack

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 109
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar