Vallfari Höst

S

Svalan

Vilka ska åka till Vallfari Höst 30-31 augusti? Titta på eller tävla?
Jag ska vara med i V5 och T7 Ungdom medan min mor som ska tävla Brúda (som finns på annons här på Buke.) ska också vara med i samma grenar fast i vuxen klass.

Sv: Vallfari Höst

Jag ska vara med och vi startar i våran första öppna klass tillsammans! :eek:
Vi är anmälda till öppen i både fyrgång och tölt men vi får se hur det blir med tölten. Jag har inte tränat någonting alls inför det.

Jag ska vara med och vi startar i våran första öppna klass tillsammans! :eek:
Vi är anmälda till öppen i både fyrgång och tölt men vi får se hur det blir med tölten. Jag har inte tränat någonting alls inför det.

Hoppas det går bra. Jag tänkte anmäla mig sen till Stormurmästerskapen, men Svalurs ökade tölt är inte riktigt ok än.

Varför ska ni sälja Brúda? Tråkigt.

Ja, morsan har räknat ut hur det kostar att betala två hästar och du vill verkligen inte veta vad vi kom fram till. Vi blev alla chockade så nu är det bara Svalur som kommer vara kvar. Men mamma ska få tävla honom nästa år.

Såg att jag snurrat till det, jag startar ju såklart lättklass tölt. Fanns inte ens öppen :angel: Och det är klart att vi ska vara med på tölten då!

Var på träff med styrelsen igår och jag har fått reda på att det blir en endagars-tävling eftersom det är så få anmälda.
Skönt, tycker jag. Slipper man åka dit dagen efter.

Jag tycker också att det är bra med endagars :)

Men Sofie varför står du inte med i startlistorna? Ska du inte starta? :confused:

Jag tycker också att det är bra med endagars :)

Men Sofie varför står du inte med i startlistorna? Ska du inte starta? :confused:

Det undrade jag också, de måste ha missat mig. Jag känner tjejen som har hand om startlistorna, har skickat SMS till henne och nu är det bara att vänta.

Jag uppdaterar lite då :)
Fint väder och allt flöt på bra. Började med tölten där det inte gick bra, slutade på 4,80 och en sjätteplacering. Då var jag precis utanför final. Lite senare på förmiddagen ändrade de så att sex stycken skulle få rida final i tölt och då kom jag med :D
Då slutade jag tvåa i ungdomsklassen (poäng 5,0) och femma totalt (vuxna och ungdom red ihop).

I fyrgången är jag jättenöjd! Det var våran första öppnaklass i fyrgång tillsammans och då slutade vi på 5,23 med 6or från alla domare i galoppen och en 6a för skritten.

Tack för en trevlig dag :D

I T7-finalen var det jag och Brjánn, Mimmi-Flosi, Cecilia-Garun, Kristina-Gyrdir, Therese-Breki och Ann-Kristin-Tilberi.
Jag vet att jag kom femma av alla i finalen. Cecilia vann som ungdom, jag tvåa och Mimmi trea. Bland de vuxna var det nog Ann-Kristin-Tilberi som vann.

I V2-finalen var det Madeleine-Grima, Mikaela-Hreimur, Cecilia-Garun, Mimmi-Flosi, Elisabeth-Gnyr och Ann-Kristin-Tilberi. Tre stycken på fjärdeplats med 5,27. Vilket gjorde att jag hamnade precis utanför med mina 5,23 :p

Det var finaler i femgång och T6 också. Trots att de bara var 3 startande i varje klass. Vet inte hur det gick där.
Hur det gick i V5-finalen vet jag inte. Det kan nog Sofie berätta :-)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: attheedge
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka