Sv: Vallakens intimhygien
Snoppen ger jag sjutton i, det är själva skapet som blir äckligt. Man tageren diskhandske, vatten och mild två (lactacyd är bra). En svamp gärna med. Och en vattenslang blir ännu bättre.
Sen tar man och blöter hand + svamp, kör in handen och blöter ner. Sen på med tvål, in och gnussa runt, plocka bort ev klumpar man känner. Fortsätt tills det verkar rent. Kan gärna låta tvålen verka en stund. Sen ren svamp och rent vatten och skölj rent. Enklaste är dock spola med LÅGT tryck med vattenslangen för att få rent.
Ingen av mina har minsta åsikter om matte knölar in handen, de står så snällt så. Däremot hissar de upp snoppen typ upp till korset
Men snoppen pillar jag aldrig med, där blir det mest de där gula flagorna, och de bryr jag mig inte i. Det är det svarta, stinkande kletet som är grejen, och det är i skapet, iofs ganska högt upp men man kommer lätt åt just för de hissar upp pillesnoppen.
ENSTAKA ggr har jag plockat de värsta flagorna om de varit sederade och stått och luftat apparaturen, men som sagt inte ens de med mycket flagor har haft problem, och flagorna luktar knappt nåt. Till skillnad från det svarta kletet.
Du BEHÖVER btw inte ha handskar, rena händer och korta naglar går bra - MEN, lukten biiiiter sig fast i händerna, och det luktar apa (eller mums då, om du är hund t ex.. urk)