Valkompass

kamomillo

Trådstartare
Valet stundar, och jag har gett mej 17 på att sätta mej in i de olika partiernas tänk.
Men... De går sisådär... 😣
Därför har jag gjort olika valkompasser, och till min fasa blir jag SVERIGEDEMOKRAT??
Ja inte i lanstingsvalet, där låg jag närmast M
Nu till allvaret, de sista jag skulle rösta på är SD. Ja Miljöpartiet räknas inte, deras uttalanden har diskat dom från politiken för all evinnelighet. 😫
Men hur är eg frågorna i valkompasserna utformade??
Någon SD som gjort dom?
Eller...
Jag blev inte ett dugg hjälpt, mest irriterad över att jag inte får vettiga svar.
Har ni klart för er hur ni ska rösta i höst?

* Jenny*
 
Gjorde en valkompass 2 gånger, blev Sd båda gångerna och sen tre andra partier med helt olika ideologier med några procents skillnad. Svarade alltså lite olika båda gångerna.
Min sambo gjorde samma valkompass en gång och fick också Sd.

Alltså jag vet inte. Vi kanske är Sverigedemokrater utan att veta om det mest det kändes lite skumt. Vi kommer ju aldrig rösta på Sd.
 
Jag tror inte att man ska gå efter valkompasser. Var och varannan verkar ju bli SD? De torde vara lätta att manipulera också...
 
Jag får SD högt jag också även om det inte blir den högsta. Och det tror jag är för att en del grejer i deras partiprogram behöver inte vara uppåt väggarna. Allt handlar inte om främlingsfientlighet. Men SD kommer aldrig bli aktuellt för mig pga deras ideologi även om jag kan hålla med om deras ståndpunkt i vissa frågor, precis som med vilket annat parti som helst.
 
Jag tror lite som @starcraft, att man nog kan hålla med SD i vissa delar av partiprogrammet som man inte ser lika mycket av i media. De är ju till exempel inte det enda partiet som är kritiska mot EU, utan även den politiska motpolen. Därför kan nog SD smyga sig upp även om man inte överrensstämmer med dem i frågor om t.ex. integration, invandring och permanenta uppehållstillstånd. :)
 
Jag tror inte att man ska gå efter valkompasser. Var och varannan verkar ju bli SD? De torde vara lätta att manipulera också...
Mycket tänkvärt. Ännu något att hålla koll på. Resultatet av de spårningarna skulle vara intressanta.

Låt oss hoppas att svenska folket är klokare än andra när valdagen kommer. För allas vår skull.
 
Tack allihopa!
De va en tröst i bedrövelsen att fler än jag fick SD....
Å visst... kanske dom glimmar till ibland,men de är ändå inte ett av mina alternativ!
Jag får forska vidare... Politik är svårt!

* Jenny *
 
Just SD är i alla fall rätt värderade i SVTs valkompass och mina svar. Toppade gjorde tre partier runt 70% sedan kom en drös vid 50% och sedan SD på 19%.

Man kan nog kalla mig deras huvudfiende som vill:
Reformera fort för jämställdhet.
Utöka EU-samarbetet.
Återinföra en hållbar asylpolitik.
Bejaka individuell frihet.
Bejaka alla människors rätt att identifiera sig själva.
Bejaka ett Sverige i stark utveckling.
Låta mångfald gå före enfald.
Bejaka kunskap och vetenskap framför nationalism och ignorans.
Låt de som har bästa kunskapen förvalta vårt fina land!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 619
Senast: MJLee
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
26 556
Senast: LenaH
·
Svar
34
· Visningar
3 850
Senast: imzork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp