BusBarro
Trådstartare
Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan.
Vi har jättesvårt att resonera hemma och behöver lite buke-hjälp.
Skola 1:
- Nybyggd fräscha lokaler med bra rolig utegård.
- Ingen sport/simhall i närheten så barnen bussas dit.
- Närmare hemmet.
- Skolans placering kräver att vi tar bilen för att lämna stora killen på skolan och lilla killen på förskolan.
- I det området vi bor kommer alla jämnåriga barn gå på denna skola.
Skola 2:
- Ligger granne med lilla killens förskola dvs vi behöver bara stanna på 1 ställe för att hämta/lämna.
- Äldre lokaler med ganska tråkig utemiljö.
- Sonens två bästa kompisar som han umgåtts med i snart 5 år på förskolan kommer gå här.
Tilläggas ska att på skola 2 har jag hört av föräldrar som har barn i f-klass där nu att det är väldigt rörigt emellanåt och att de har vissa problem i elevgrupperna. Men dessa barn kommer gå upp till ettan nästa år och inte gå kvar där, dock ses de väl på fritids antar jag...
I det stora hela tycker jag skola 1 är mest attraktiv med tanke på att den är så fräsch och jättebra utegård. Men sonen vill inte lämna sina bästa kompisar och får nästan panik när vi pratar om det.
Hur hade ni resonerat?
Vi har jättesvårt att resonera hemma och behöver lite buke-hjälp.
Skola 1:
- Nybyggd fräscha lokaler med bra rolig utegård.
- Ingen sport/simhall i närheten så barnen bussas dit.
- Närmare hemmet.
- Skolans placering kräver att vi tar bilen för att lämna stora killen på skolan och lilla killen på förskolan.
- I det området vi bor kommer alla jämnåriga barn gå på denna skola.
Skola 2:
- Ligger granne med lilla killens förskola dvs vi behöver bara stanna på 1 ställe för att hämta/lämna.
- Äldre lokaler med ganska tråkig utemiljö.
- Sonens två bästa kompisar som han umgåtts med i snart 5 år på förskolan kommer gå här.
Tilläggas ska att på skola 2 har jag hört av föräldrar som har barn i f-klass där nu att det är väldigt rörigt emellanåt och att de har vissa problem i elevgrupperna. Men dessa barn kommer gå upp till ettan nästa år och inte gå kvar där, dock ses de väl på fritids antar jag...
I det stora hela tycker jag skola 1 är mest attraktiv med tanke på att den är så fräsch och jättebra utegård. Men sonen vill inte lämna sina bästa kompisar och får nästan panik när vi pratar om det.
Hur hade ni resonerat?