Välja sadel...

Louica

Trådstartare
Ja, ännu en sadeltråd.

Hade tränaren i stallet till att prova ett par sadlar på hästen. Omdömmet blev att de passade båda två. Jag skulle inte ha några problem att hitta en sadel som låg bra på henne. :)

Har provridit dem och fastnat för en Crates med arabbom, men har också funderat på att köpa en Garlandsadel. Crates har jag hört ska vara bra kvalitet, men hur är det med Garland? Är det någon idé att prova?
Att köpa en ny Garland blir billigare än den begagnade välanvända Crates, vad ska jag välja...?

Sv: Välja sadel...

jag hade också valt crates. utan att tveka!

tycker att de har otroligt mycket bättre läderkvalitet än garlandsadlarna! dessutom är crates sadlar enligt mig otroligt(!) mycket skönare att rida i än garlands sadlar.

Crates helt klart! har en med arabbom själv :)
Både jag o lillplutten älskar den :love:
MYCKET bättre kvalité på allt än garland.
Låt inte priset styra dig ;) Mer sadel för pengarna trots att
den andra är ny!

delvis *kl*

Ska provrida crates sadeln en gång till när banan är lite bättre.
Går det bra och den inte blir värderad till ett allt för högt pris så blir det nog den. Ska bara helst av med den sadeln jag har först också...:crazy:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat