Välja hund

Inte så ovanligt att de är enmanshundar dock. Kan bli svårt för barnen att träna om de bara har ögon för husse/matte.
Oj, det har jag aldrig märkt av :) Vi har haft supermånga dvärg- och mellanpudlar på våra hundungdomskurser och det är typ alltid pudlarna som är enklast och roligast för barnen. Lustigt att det kan vara så olika!

• Gilla
Reactions: Sel
Har sett flera. Mest mellanpudlar då.

Tycker verkligen inte att det överensstämmer med vare sig min vardagsuppfattning av rasen eller rasbeskrivningen som belyser just att det är en glad familjehund. Svägerskan är uppfödare och många bekantskaper har/har haft just mellan och dvärgpudel.
De är skoj och lättlärda och sociala! En del blir kanske plåster, men då tenderar de att 'plåstra' på i princip Alla. ^^

Vi får kanske komma överens om att vi inte är överens.

Tycker verkligen inte att det överensstämmer med vare sig min vardagsuppfattning av rasen eller rasbeskrivningen som belyser just att det är en glad familjehund. Svägerskan är uppfödare och många bekantskaper har/har haft just mellan och dvärgpudel.
De är skoj och lättlärda och sociala! En del blir kanske plåster, men då tenderar de att 'plåstra' på i princip Alla. ^^

Vi får kanske komma överens om att vi inte är överens.
Haha, motsatt erfarenhet här. Vad lustigt! De jag träffat (som sagt, nästan uteslutande mellanpudlar men även dvärg och toy, någon enstaka storpudel) har närmast varit "artigt" reserverade mot andra än ägaren, hälsat och så men inte mer. Inga plåster alls utan rätt mycket integritet. Sedan clowniga och flamsiga, absolut, men framför allt på så sätt att de går upp i sitt eget, sticker med leksaker etc. Har inte haft pudel själv men min syster har haft en knippe och genom henne har jag träffat många, framför allt från tränings- och tävlingsinriktade kennlar.

Ja, den ska i första hand vara en sällskapshund. Det är nummer 1, 2 och 3.
Agilityn är mest för att det ska vara roligt, det är inte superviktigt eller avgörande i valet...men vi vill kunna leka, jogga, köra agility på kul-nivå iaf...så en fransk bulldogg är kanske inte på tapeten
Vad sägs om en papillon då? Jag har träffat ett flertal som har varit otroligt trevliga. De har varit positiva och "med" på allt, tränats och tävlats i lite allt möjligt som ägarna tyckt om och gärna spenderat övrig tid sittandes i någons knä och bli klappade.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 441
Senast: Lona
·
Hundavel & Ras Hej! Helt ny här på forumet och skulle vilja få lite tips på olika raser som kan passa mig! Jag har en blandrastik på 18 månader och...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Lisojo
·
Hundavel & Ras Nu är det dags att införa en hund i min och sambons liv. Men velar mycket bland raser. Vill helst ha en renrasig då man mer vet vad man...
Svar
13
· Visningar
1 590
Senast: Viveka
·
Övr. Hund Ja, ni som varit här ett tag vet att jag har en dvärgpinscher, numera tre år, och kastrerad. Är jättenöjd med mitt rasval, men om det...
2
Svar
38
· Visningar
3 238
Senast: giowanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar