Välj en sadel

Sv: Välj en sadel

över: Pariani :love: , passier eller frank baines.

under: Appaloosa golden star, eller billigare modell av passier

Jag tror inte nån är direkt avundsjuk... Jag vet vad du menar med svensk avundsjuka, jag har också upplevt det en hel del. Vi har t.o.m. blivit trakkaserade i området pga hur vårt hus och våra bilar ser ut. Jag ahr många saker jag kan styla med, men jag har inget behov av det. Som en annan sa, alla känner inget behov av att veta hur mycket dina saker har kostat. Var istället glad över att du ahr dina saker och låt andra vara nöjda med sina.

Hm.. Måste tänka lite. Återkommer :D

Fast av de jag skulle vilja ha, passar med all säkerhet inte någon av dem på pållan (hon är för bred för alla sadlar utom min egen hem-ombyggda bomlösa :rofl: :p )

Pfiff sadlarna brukar vara så GRYMT sköna att sitta i, så en sådan i allroundmodell skulle nog inte vara helt fel.

över 15´ en Kieffer Rom dressyr
under 15´ en Pessoa

cactuspower skrev:
Om ni skulle FÅ en sadel, helt gratis.
Vilken skulle ni då välja? Om ni fick välja precis vilken ni nu ville ha.
Eller ja, välj Två sadlar i stället. En över 15 000:- och En under.
Vilka skulle ni då välja? Motivera gärna varför! :)

Över:

ISAFOLD ZAFIR

Bomlös, skäddarsydd efter mig och jag får välja färger osv. :love:
Pris 25.000:- (ska ha en sån i vilket fall som! :love: )

Under:

ST CC DRESSAGE

Bomlös, dressyrlook, stilren och skulle passa gammelponnyn.
Pris 10.000:- (skulle aldrig lägga dom pngarna på den sadlen, men om ja fick den så -Ja tack! :bow:

över 15' skulle jag välja en Equipe eller en Butet..
under skulle jag ta en Pessoa, för min e så underbart skön!!

Jag kan känna att drömmandet var det som fick en att få en fetare plånbok. Om man inte drömmer... då har man ju absolut inget bra liv tycker jag... Jag tror inte att folk blir avundsjuka för att din pappa har cash, snarare att du ofta påpekar att du får allt du pekar på. Men, jag stör mig inte dugg, jag kan praktiskt köpa allt (förutom ett Fabergé ägg) jag vill ha och utan pappas hjälp, eller nån annans, jag har jobbat till mig den ekonomi jag har och tillfredställelsen är total. Att sedan dela med mig till mina nära och kära är underbart, och att inte behöva ta gräsligt överbetalt för de tjänster/produkter jag erbjuder är också en skön känsla.

Men, jag tycker att du ska börja drömma... det är viktigt i livet!
/cj

Polly_Mulle skrev:
Hmm det blev svårt, har ju redan dressyrsadel... Men under 15.000 så vill jag ha en westernsadel, mockasäte och tillverkad i USA, min tränares sadel vill jag ha...

över 15... Tjaaa en flatback av något slag med kortade kåpor ioch mkt stöd fram och bak, kan tänka mig appaloosa eller liknande... märke ovesäntligt, stöd och passform viktigare...

Kanske en sån här???
w-sadel.bmp

Min senaste inköpta w-sadel... Antingen hatar man den, eller älskar den... Jag tycker det är roligt och vara lite... UDDA!

Lätt över 15000 en ny fin Equipe sadel.. Oxer tror jag den heter.
Under 15000 en ny Santa Cruz Celine. Den klämmer jag på varje gång jag e i affären.. *sparar pengar*

Över 15:- en Amerigo dressyrsadel.

Under 15:- en Dominus hoppsadel.

Över 15k - En Jaguar, eller en perfekt måttsydd både till mig och hästen :love:
Under - En Globus eller Zaldi tror jag nog.

Senast ändrad:

Över 15': En BB sadel för finridning på banan(om den passar hästen). Den ulitmata dressyrsadeln enl mig iaf.

Under 15': En ST Dressage CC, för den är bomlös och ser engelsk ut så jag kan tävla om jag blir sugen.

/T

Jag undrar fortfarande varför jag skulle vara avundsjuk på dig :angel:

En amerigo dressyr (över 15 000) och en Cliff Barnsby hopp (kostar 15 000)

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka