väldigt gammal bröstsele

Seabaz

Trådstartare
Denna kom jag över billigt, nu har jag smort upp den och tagit bilder. Det är sprickor i lädret på vissa ställen men tanken med selen är endast att vänja lillpållen med den på sig den dagen det sker, har inte provat den än.

Skulle aldrig våga spänna för något med den här selen, men någon frågade i någon annan tråd vad det var för sele jag köpt. Som sagt, jag vet inte hur gammal den är eller om där finns nåt märke men såhär ser den ut:

P5305944.jpg

P5305945.jpg

P5305951.jpg

P5305949.jpg

Och såhär ser det tilltänkta innehållet till selen ut, född -09 :D

P5305970.jpg

Sv: väldigt gammal bröstsele

Å vilken härlig finish den hade! :love:

Tänk bara på att äldre selar oftast är bra på att ge skav (den där svanskappan får du t.ex Inte använda! ;))om de har varit torra.

Å 'innehållet' är ju bara för söt!! :p

1.Det ser ut att saknas däckelgjord, det är ett måste.
2.Det är en "skitsele" med fast brösta, inte poppis :p
3.Däckeln är klen (kan funka med en extra padd under ex. vis)

MEN, eftersom det är spännen vid bröstan borde selen gå att modifiera lite om du fixar en däckelgjord.

Är lädret friskt och bara var lite torrt, så ska den tåla att man vrider, bänder och drar på diverse sätt. Spricker det upp mer under den behandlingen så är lädret kaputt.
Duger säkert till att selvänja med.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker (utan att säga att det är så)att det är ett hopplock möjligen armens tolksele med annan däckel och egentillverkad "dragring"

Inte säkert, jag har haft i min ägo en omgång, en exakt likadan gammal selanordning, fast strl mycket liten ponny.

Så troligtvis har dessa tillverkats av någon nångång tänkta att användas till någon grej eller nåt...:p

Men jag vet inte heller vem som tillverkat...:confused:

Japp endast ha den på söta pålle och dra nått däck, inget att dra en vagn med!
Klenaste "dragrings annordning" jag sett på länge!:eek:

Själv tycker jag det är värdefullare om en unghäst får lära sig kånka runt på en tung loksele;):angel:

Tack för svaren!!

Meningen är att han inte ska dra nånting i denna, enbart lära sig ha den på sig och acceptera den och senare tömköras i den!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 592
Senast: Pratsch
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur