Valda hingstar i år....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hexagon
  • Startdatum Startdatum
H

Hexagon

Lite nyfken på vilka halvblods hingstar som är poppis nu i år...har inte hållit koll här på buke , så nån sån tråd finns kanske redan?!?!?
Själv har jag en dräktig med Akribori!
Vad har ni betäckt med???
Jätte nyfiken!

mitt sto ska betäckas med For Feeling, men det är inte jag som ska ha avkomman.

Hej!
Mitt sto är seminerat med Cardento. Hon släppte två ägg och skall därför kollas tidigare än normalt, redan på 15:e dygnet vilket blir nu på onsdag.
Har inte hört så många i år som betäckt med honom, eller ingen faktiskt. Har ett stoföl i år efter Akribori, jag är helnöjd med den tjejen, snygg men framförallt ett supertemperament.
Om inte Maja tagit sig så blir det ju till att tänka om troligtvis då Cardento inte är i aveln längre, undantaget några dagar i början av juni.

Nina

Hamilton 904 är ju tillbaka i Sverige sen mars i år. Han har betäckt ett tjugotal ston redan! (Inklusive mina två, ett vbl och en welsh.) :)

Sto 1 med Downland Jaguar (welsh)
Sto 2 med Speyksbosch Dancer (ridponny)
Sto 3 med Speyksbosch Dancer (ridponny)
Sto 4 med Downland Jaguar (Hbl)
Sto 5 med Antingen Dionysos eller Danzas (Hbl) :cool:

Mitt sto får en dos av Pomme Royal, när hon blir brunstig... :crazy:
Och han har hittills inte haft särskilt många ston, enligt stationen.

Jag väljer honom för att han dels har mkt intressant stam och dels för att han står nära här så att jag inte behöver lämna damen på stationen för att få direktsemin. Vill inte ha transportsemin eftersom hon strulat förut.
Vi får väl se om det komemr ut ett monster... :p

Majim G är stoet betäckt med... vet inte om det har blivit något ännu...

Mina ston befinner sig båda på stationen just nu...och jag hoppas de kommer tillbaka dräktiga..:))

Den ena e.Guinness betäcks med Metall..och Maratonstoet med Rubinrot.

Hallåj. :)
Min Treåring är seminerad med Rubinrot.
Hon är efter De Niro - Nepal. Men vi vet ännu inte om det tagit sig.

Artist stoet är betäckt med Szkopul, vet ej om hon är dräktig än...

Sto 1 seminerad med Sir Schölling
Sto 2 seminerad med Black Coffee
Sto 3 skall semineras med Black Coffee
Sto 4 skall semineras med Lambourghini
Sto 5 skall semineras med Sir Schölling

LÀcteur blir det. Ska iväg till stationen i veckan. Stoet är efter Concarneu-Hassle-Falstaff-Diamant.

Vi har bestämt oss för följande:

1. sto e. Flamingo-Unikum ska betäckas med Camaro M
2. sto e. Martini-Flamingo ska betäckas med Metall
3. sto e. Happy Day-Furidant ska betäckas med Camaro M
4. sto e. Rubignon-Ampere ska betäckas med Metall

Det femte stoet e. Sack-Martini skulle ha seminerats med Metall, men vi har bestämt att satsa på ridningen och ev. 4-årschampionat nästa år, så det får räcka med 4 föl. :)

I år har vi hittills får 4 föl och väntar på det 5:e och sista. :)

Björnvarps Gård

Jag har betäckt med Cagliostro, hon kollades igår men var inte dräktig. Hon är efter Baffin**- Tammerfors**

Mitt sto e, Andric-Abzats är betäckt med Aerline H 949...
Hon har inte varit dräktig på över 10år, men det verkar ha tagit sig på första försöket!! :D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 009
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar