Val av hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
P

piggis_83

Ni som ska betäcka era ston i år, har ni bestämt er för vilken hingst ni ska ta? För min del lutar det nog åt Dirco :love:

Som det ser ut nu så blir det Majim G, Blue Horse Romancier och Welt Hit.
Bestämmer mig inte till 100% för än efter hingstvisningarna dock.

Welt hit?
vem är det finns det någon webb sida med honom?

O´horn troligtvis om det blir någon betäckning.

Welt Hit blev godkänd i år, finns på Flyinges hemsida tror jag...

OM vi betäcker i år så lutar det klart åt 88 Keys xx. :love:

Till vad??? Inte fälttävlan hoppas jag ;)

Jag funderar ev på att betäcka mitt 88an sto som är ursnygg med 3 väldigt bra gånggarter med någon dressyrhingst, men det får vara någon lugn sak då det brinner under fötterna på mitt sto.
Hon är rent fullblod ädel högställd men rejäl på 172, väldigt bra ansatt hals som är lång och fin med hingstnacke :)

Några förslag??

:D
Njae,som allround... :smirk:
jag har ett I.C-sto som jag vill betäcka och behålla fölet själv.Det är vanligt att betäcka cobbar och kallblod med fullblod för att få fram en bra allround.Men visst,skulle den även visa sig bra för fälttävlan,säger jag inte nej tack. :D :D
88'ans avkommer,eller rättare sagt de jag har sett på fälttävlansbanorna och galoppbanorna har alla tilltalat mig i lynne och kropp.Ofta kompaktare modell än många fullblod är.Har dessutom haft långa samtal med Flenmo och fått förslag på 88'an redan förra året utav de,så jag har hunnit kolla extra mkt på de rena fullbloden för att jämföra lite.
Själv är jag dressyrmupp utan större ambitioner på att tävla högre klasser,så tanken är att ha en påläggskalv till gammelgubben som förmodligen går sin sista säsong i år,men då endast på dressyrbanorna,vi kommer nog inte chansa på att han håller en säsong till på fältävlansbanorna.

Ja har du stor plånbok så...skulle jag föreslå Jaguar Mail...den franske hingsten på Flyinges hemsida med 75% fullblodsinslag! ;)

Jag vet inte om jag ska betäcka 2 eller 3 ston i år.

Jag har faktiskt inte en aning vilka hingstar jag ska välja. Jag hade velat betäcka ett sto med Nicodemus (som inte gick genom bruksprovet av någon konsting anledning, hade bra poäng på allt utom av testryttarna) så det blir inget med det.

Nactus tycker jag ju hemskt mycket om, men jag tycker det är dags att testa något annat nu.

Jag väntar ju en efter New Balance sent i sommar så jag hinner inte se vad det blir innan betäckningssäsongen nästan är över, tyvärr.

Lill / Stall Nöbbeled

Jag håller på att leta hingst.
Jag har många funderingar.Men har nog det klart när vi kör henne till stationen.
Ska nu kolla upp Metall första året i sverige . Han är snygg. Ska kolla priser mm.
Jag skulle villa ha en mörk avkomma med bra gång arter.
Om man fick välja . Jag är svag för mörka hästar.
Temperamentet är viktigt också . Lugna goa fast lite fart under fötterna. Min hingst unge är lugnet när det gäller.
Får se vad det blir spännande är det :banana:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 979
Senast: Robina
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar