Sv: Vaktraser?
Karabash dog / Anatolian Sheperd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog rätt så svårt det där.
Jag får inte riktigt ihop det tyvärr.
Den dagen jag skaffar en vakthund igen, så kommer jag nog att tänka likadant. Hunden accepterar bara familjen, och vid besök får den stängas in någonstans. En sådan ras tar hand om inkräktare alldeles själv på effektivt sätt
Hmm... Har du erfarenheter av rasen? Vilka är det i så fall? Själv känner jag inte till den sen tidigare. *besöker farbror Google*
Jag har kikat på Grand Danois till denna uppgift.
Jag tycker det låter som du vill ha en farlig hund som biter personer som rör sig på din tomt. Tycker du verkligen det är försvarbart att ha en sån????????
Skaffa en normal stor hund. Alla hundar vaktar i betydelsen skäller. Även min collie skäller på främmande. Doberman är helt fel, dom fryser ute och mår väldigt dåligt av att inte få vara inne med sin familj.
Vill du ha en sådan hund, eller en mer normalvaktande?`
Det går att träna andra hundar annars, till att vakta ordentligt. Att dom kan ställa en inkräktare, istället för att slakta den typ. Dom flesta sådana extrema hundraser siktar på att lemlästa alternativt döda, och jag vet minst en där deras instinkt är att sikta på strupen direkt.
Tax kanske? Du får ha en skylt som det står: "Jag biter hälsenan av dig"
Tax kanske? Du får ha en skylt som det står: "Jag biter hälsenan av dig"