Hazel

Trådstartare
Är det någon här som har vaktlar? och i sånna fall vilken av dom har ni? Vi har tre stycken just nu, kinesiska dvärgvaktlar. En normalfärgad hane, en gul hona och en silverfärgad hane. Tyvär så miste vi hans silverhona för ett litet tag sedan.

Jag hade velat ha virginska trädvaktlar också, eller kanske japanska. Men det får vänta tills man har trädgård.

Sv: Vaktlar

Jag beställde på en hönsutställning i höstas men har inte hört av honom än, han skulel nog itne ha kycklingar förrän i vår så vi får väl se om det blri ngt.

Han hade kinesi9ska och japanska men jag vill ha de japanska (det rä väl dom som är ltie större..eller? ), och så vill jag ha cremefärgad och mörka. Men de cremefärgade var hur fina som helst :love:

japanska är betydligt större, i storlek med en mindre höna ungefär. Kinesiska är inte större än i undelat i kroppen, Japanska är dom som anväds mest i "köttindustrin" dom förökar sig bäst och lägger fler ägg sägs det. Vad det finns för färger på dom vet jag dock inte!
Johanna

Vi har 3 japanska vaktlar. De är lika stora som våra kycklingar av vanlig hönsras.Tråkiga små varelser som lägger ägg och ligger medst och kurrar ihop sig. Har sin egen hörna i vårt hönshus. Tuppen dog nu i vintras så kvar har vi bara hönsen. Fick en liten kyckling i höstas men han levde bara några dygn. Våra är bruna och vita.

vi har våra inne i ett akvarie. Jag tycker dom är jätteroliga att titta på. Dom är alltid igång! men dom större varianterna kan man ju inte ha i akvarie direkt

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 340
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama