Vägrar ta flaska...

Sv: Vägrar ta flaska...

Vem är det som ger henne flaskan?
Här hemma om jag provar o ge flaskan så skriks det hej vilt. Även om jag är hemma men på avstånd om sambon är hemma själv med sonen då går det bättre. Visst han äter inte lika mycke som när han ammas men lite så han klarar sig medans jag är borta..

Annars funkar sånna anatomiska nappar bäst här. tex. http://www.1klass.se/E-handel/IMAGES/artimg_small/X150/X150421682.jpg OM jag skär en liten skåra i dom längst upp (närmast flaskan) så luft kan komma in där så flödet blir jämt o det blir inget baksug eller vad man ska kalla det.
NUKs nappar funkar inte alls trots att dom är i stort sett likadana då...

Mitt tips är att prova ALLA nappar du kommer åt. Eller prova o ge med en tesked.

Jag kan inte alls ge henne, det är bara bröstet som gäller hos mig...

Just en sådan anatomisk napp som du länkat till har vi, men uppskattas inte heller, men ska prova att skära ett "lufthål" i den!

Känns som att vi snart gått igenom sortimentet som finns med nappar, kan inte vara många kvar nu :)

Avents flaskor(napp) är de som funkat bäst, de är väldigt breda "vid basen" så hon får tag men sen när hon suger är det precis som att toppen hamnar för långt bak i munnen för hon klöks, hostar o blir sen urförbannad!

Men handlar det inte mest om att hon inte fått in tekniken och vant sig vid annat än mammas sköna bröst då? Och så är hon alldeles för hungrig och liten för att begripa att hon måste ta sig tid med det utan blir förbannad istället. Att äta ur flaska är en teknik som måste läras in oavsett vilken typ av napp flaskan har.

För min dotter tog det dagar av riktig fight men min mammaledighet var ju slut så vi var så illa tvugna så att pappa kunde mata hela dagen. Då var hon fyra månader och ilsken som sjutton över att inte få mat men till slut bara lossnade det. Vi var nästan gråtfärdiga innan det gav sig. Hon envisades och vi fick erbjuda flaska eller inget vilket ju bär helt emot ens instinkter. Fast om det bara var ridningen det hängde på skulle jag inte orka bråka med henne.

Men handlar det inte mest om att hon inte fått in tekniken och vant sig vid annat än mammas sköna bröst då? Och så är hon alldeles för hungrig och liten för att begripa att hon måste ta sig tid med det utan blir förbannad istället. Att äta ur flaska är en teknik som måste läras in oavsett vilken typ av napp flaskan har.

För min dotter tog det dagar av riktig fight men min mammaledighet var ju slut så vi var så illa tvugna så att pappa kunde mata hela dagen. Då var hon fyra månader och ilsken som sjutton över att inte få mat men till slut bara lossnade det. Vi var nästan gråtfärdiga innan det gav sig. Hon envisades och vi fick erbjuda flaska eller inget vilket ju bär helt emot ens instinkter. Fast om det bara var ridningen det hängde på skulle jag inte orka bråka med henne.

Mycket möjligt att det är tekniken det hänger på, men eftersom hon först verkar vilja o försöka, men nästan direkt klöks av att ha nappen i munnen så känns det som att nappen "är problemet"...

Men vi fortsätter försöka lite... Det gäller ju bara min bekvämlighet just nu, stallet är på gården så jag kan ju ganska snabbt komma om hon blir vrålhungrig... Men hade varit underbart att inte känna sig bunden exakt hela tiden

Men du, det ordnar sig när hon blir lite äldre! Fem veckor är pyttelitet, då svänger ättiderna fram och tillbaka. När de vuxit till sig så kan man veta lättare på förhand när de blir hungriga. Bara om en-två månader kan det se helt annorlunda ut :)

Finns en flaska som heter Tommee Tippee, säljs bla på babyproffsen den ska tydligen efterlikna mammans bröstvårta. Kan ju vara värd att prova. Om u googlar på namnet f¨r du fram mer info.

Testade på vår kräsna fröken men den dög inte här, men din dotter kanske gillar den även om Saga ratade det. Lycka till.

Men du, det ordnar sig när hon blir lite äldre! Fem veckor är pyttelitet, då svänger ättiderna fram och tillbaka. När de vuxit till sig så kan man veta lättare på förhand när de blir hungriga. Bara om en-två månader kan det se helt annorlunda ut :)

Jo jag vet att 5 veckor är pyttelitet, men jag börjar bli rastlös ju :D

Kan bara meddela att Tommee Tippee, var VÄLDIGT populär, den kan pappa mata med utan problem!

Fast bröstet är fortfarande populärast, hon nästan attakerar det vid nästa matning:)

Men skönt att ha ett alternativ när jag vill komma bort en stund!

Vad orättvist... Saga bara slickar lite på nappen men verkar inte förstå att det finns mat där inne i plastflaskan;).

Skönt att det funkar för er tjej iallafall.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Dottern är nu 8 månader och ammar fortfarande till största delen. Smakar gärna maten vi äter, men äter inga mängder och är långt ifrån...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: megin
·
Gravid - 1år Känns som att vi har hamnat i ett moment 22 med sonen. Han är 3,5 månad och går inte upp i vikt som han ska på enbart amningen (tappat...
2
Svar
38
· Visningar
4 679
Senast: inverterad
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30