Vägrar ta flaska...

ia_

Trådstartare
Maja är nu 5 v och vi har börjat prova ge henne urpumpad bröstmjölk i flaska, men hon totalvägrar att ta flaskan, vi har provat ett otal olika nappar men ingen verkar funka. Det verkar nästan som att nappen blir för lång och hamnar långt bak i munnen, för hon riktigt klöks när nappen kommer i munnen...

Vi har provat ergonomisk napp också men ingen skillnad...

Finns det någon som har tips på napp som kanske kan funka? Hade varit skönt om pappa kunde mata något mål om jag ska iväg...

Sv: Vägrar ta flaska...

Har ni testat amningskopp istället? De säljs på apoteket och ser ut som en liten skål med en pip i ena änden. En del barn gillar helt enkelt inte flaska alls.

Har ni testat amningskopp istället? De säljs på apoteket och ser ut som en liten skål med en pip i ena änden. En del barn gillar helt enkelt inte flaska alls.

Går bra i ca 2 min sen börjar hon dra i den o kasta sig så man har mjölk precis överallt....

*tipsa*
Den heter drickskål (tror jag, blrv osäker nu...) och kostar typ 28 kronor, värt att prova!

Vår femveckorsgrabb dricker ur sådan när det behövs, fast igår när jag premiärred gav pappan honom på flaska oc det hade gått riktigt bra. Vi har flaskor från avent tror jag, har en bröstpump från philips.

Äsch då så synd, det låter som ni har en bestämd liten dam därhemma. :) Hoppas det dyker upp några bra tips till er!

*tipsa*
Den heter drickskål (tror jag, blrv osäker nu...) och kostar typ 28 kronor, värt att prova!

Vår femveckorsgrabb dricker ur sådan när det behövs, fast igår när jag premiärred gav pappan honom på flaska oc det hade gått riktigt bra. Vi har flaskor från avent tror jag, har en bröstpump från philips.

Avents flaskor(napp) är de som funkat bäst, de är väldigt breda "vid basen" så hon får tag men sen när hon suger är det precis som att toppen hamnar för långt bak i munnen för hon klöks, hostar o blir sen urförbannad!

Har ni testat NUK flasknappar? (finns i babybutikerna)
Minsta storleken där är väldigt liten i mundelen.
NUK är den sort jag har tyckt fungerat bäst till våra barn.

Har ni testat NUK flasknappar? (finns i babybutikerna)
Minsta storleken där är väldigt liten i mundelen.
NUK är den sort jag har tyckt fungerat bäst till våra barn.

NUK känner jag inte igen, kan det vara en vi inte testat kanske? Ska till babyland i veckan så jag får kolla då!

Tack för tipset!

Det kanske kommer for fort for henne? Vanta ett par veckor till och testa igen?

Kan ju vara så, men å andra sidan så är min ena bröstvårta skadad så där bara forsar mjölken och det har hon inga problem med, överskottet kommer dock i mungipan då...

Inte för att verka negativ, men mina döttrar har vägrat nappflaska totalt. Fick aldrig till det så de är helammade enbart i början. Bunden som attan var jag, men inte så mycket att göra åt. Försökte "allt", men har två bestämda unga damer jag också så det var inte så mycket annat att göra.

Jenny

Inte för att verka negativ, men mina döttrar har vägrat nappflaska totalt. Fick aldrig till det så de är helammade enbart i början. Bunden som attan var jag, men inte så mycket att göra åt. Försökte "allt", men har två bestämda unga damer jag också så det var inte så mycket annat att göra.

Jenny

Risken är väl att det blir detsamma här, men jag vill iaf höra mig för om andra har bra tips på napp! Hade varit ruskigt skönt att inte va lika bunden, man känner sig så stressad när man ska rida o vet att man har bebis inne som blir hungrig lite när hon vill... :)

Ibland vill hon äta 30 min efter en amning och ibland går de 4h så inte lätt att veta!

på Isak fungerade DrBrowns flaskor bra det är som ngn grej i mitten som gör att flödet blir jämt och att det inte kommer så mkt - i början var de de enda flaskor som fungerade (med 1:ans napp) de som man köpte i vanlig affär rann det så fort ut så han höll på att kvävas.

var finns Dr Browns flaskor då?
Inget märke jag kan minnas jag sett...

Vem är det som ger henne flaskan?
Här hemma om jag provar o ge flaskan så skriks det hej vilt. Även om jag är hemma men på avstånd om sambon är hemma själv med sonen då går det bättre. Visst han äter inte lika mycke som när han ammas men lite så han klarar sig medans jag är borta..

Annars funkar sånna anatomiska nappar bäst här. tex. http://www.1klass.se/E-handel/IMAGES/artimg_small/X150/X150421682.jpg OM jag skär en liten skåra i dom längst upp (närmast flaskan) så luft kan komma in där så flödet blir jämt o det blir inget baksug eller vad man ska kalla det.
NUKs nappar funkar inte alls trots att dom är i stort sett likadana då...

Mitt tips är att prova ALLA nappar du kommer åt. Eller prova o ge med en tesked.

NUK latex funkade pa sam ocksa nar han var liten. men a andra sidan tog han avents flaskor ocksa. i 6 manader i alla fall, sen vagrade han bade flaska och napp och mat tills han var drygt ett ar!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Dottern är nu 8 månader och ammar fortfarande till största delen. Smakar gärna maten vi äter, men äter inga mängder och är långt ifrån...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: megin
·
Gravid - 1år Känns som att vi har hamnat i ett moment 22 med sonen. Han är 3,5 månad och går inte upp i vikt som han ska på enbart amningen (tappat...
2
Svar
38
· Visningar
4 679
Senast: inverterad
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30