Vägrar göra det i pottan!

O

oink

Jag har 2 chihauha valpar som är 3 månader. Dom får inte gå ut på promenader än för att deras vaccination inte är slutförd. (jag vill inte att dom blir smittade, jag bor utomlands alltså ej i sverige)

Jag har köpt 2 special Puppy Potty, dvs som en special potta för valpar att kissa o bajsa i medans dom sitter hemma.
När jag fick dom var dom duktiga med att gå i den, den förra ägaren tränade dom väl. Efter en vecka i mitt hem har dom tappat respekt för den alls! Biter sönder tidningspappret som ligger i pottan, dom sover i den, dom kissar precis bredvid den etc.

Varför hände detta och HUR kan jag få dom att göra sina behov i den? Nu pissar o skiter dom överallt. Jag har börjat försöka att träna dom att göra det åtminstone på balkongen, några tips för hur det ska gå?

Det är 1 månad kvar tills jag kan börja ta ut dom, och allt skit i hemmet börjar driva mig till vansinne! Jag skurar golv 2ggr per dag o lever i en svinstia.. Någon med erfarenhet o tips, SNÄLLA! :banana:

TACK!

Sv: Vägrar göra det i pottan!

Har aldrig hört talas om en potta för hundar, är det nåt nytt? Då kan man väl lika gärna ha en kattlåda med sand i. Ledsen, kan inte ge dig råd.

Vilket land bor du i där smittotrycket är så stort?

Det är någon som skämtar med oss. Ett troll!

Verkar lite .. hmm... Oseriöst.. :angel:
Man vaccinerar väl bara hunden när den är 8 veckor, sen typ när den är lite äldre och sedan vid 1års åldern? :crazy:

jag såg en annons på blocket med småvovvvar som var lådtränade.

varför???

fast det kanske är smidigt om man bor på 123:e våningen i stockholms innerstad?!:p

Jag hade en "kompis" i stan när jag var barn och jag kommer ihåg att deras hund gick på låda. En japansk spets tror jag att det var.

Kollade även lite på google och det finns ju faktiskt puppy potty´s. Dock verkar det inte så stort i sverige utan hittade mest amerikanska och tyska sidor.

Men själva träningen borde ju vara den samma som "ut-o-kissa-träning" bara att man tar vovven till lådan istället för ut eller?

Jag behöver ju bara öppna dörren åt mina så jag är inte i behov av någon potta, tur det för jag tror inte att det stora vovvens kiss skulle rymmas däri! :rofl:

Det behöver inte alls vara något troll.:smirk:
I tex. Paris vet jag att folk inte släpper ned sina valpar utomhus innan alla vaccinationer är färdiga, för att det är väldigt stor smittorisk där (att fransmännen inte är så duktiga på att plocka upp efter sina hundar hjälper ju inte precis till)
Där är det vanligt att valparna har en slags "blöjliknande" matta vid dörren där de får göra sitt behov.
När de är utomhus får de sitta fint i sin väska.

/Cezzan vars syster skaffade hund medan hon fortfarnade bodde i Frankrike

Ja, jag vet att det förekommer potträning på hundar. Men det kändes som om den här skulle driva lite med oss. Dumt av mig, den här personen är kanske seriös. Men när någon skriver sitt första inlägg om en sådan här sak, så är det lätt att tro att han/hon bara vill skapa en hetsig diskussion.

Gå i en låda köper jag, att det går och träna dom till det, men en potta? Ser framför mig en sån som småbarn har. Hur ser den ut? Finns dom här över huvud taget?

Min dotter bor i Barcelona och köpte för ett tag sedan en fransk bulldog, en valp. Jag blev VÄLDIGT chockad och ganska arg på henne när jag fick höra talas om att den stackars valpen inte fick gå ut på flera veckor! Den skulle göra sina behov på tidningar, i köket:eek:
Anledningen var just det du beskriver, de får inte gå ut innan de är fullvaccinerade p g a smittorisken.

Nu är de veckorna tack o lov passerade för länge sen o hundstackarn får gå ut men en tråkig och helt förståelig bieffekt av hela proceduren är att hunden inte går att få rumsren! Hur ska den stackarn kunna lära sig att NU helt plötsligt är det fy fy att göra inne??

Så, nej inget troll är det som är här inne - det existerar i verkligheten! Vi ska vara glada för vår ganska goda och framförallt naturliga djurhållning i det här landet. OCH att vi har så lågt parasittryck samt låga smittorisker.

svar till alla

Nej jag skrev inte detta inlagg som ett skamt. Jag bor pa Malta och har ranner det manga hemlosa och icke vaccinerade hundar.
Smittorisken for PARVO ar valdigt Hog, darav mina valpar far inte ga ut pa flera veckor! jag tycker det ar hemskt o det skapar mkt problem for mig.

Mina valpar har exakt en sadan, http://picture.yatego.com/images/4163af1dc61de4.2/welpenwc.jpg
den ar mkt bra o funkade jattebra i borjan. nu dock sa har dom tappat respekt for den sa darfor vande jag mig hit.

men det verkar som att Hund potta plus mitt problem inte ar sa vanligt i sverige sa jag antar att kanske inte sa manga kan hjalpa mig :) men ville bara poangtera att detta inte var ett skamt inlagg utan sahar funkar det har dar jag bor!

Idag har jag tagit forsta vaccinsprutan (varfor jag inte gjort det innan var for att mina valpar hittades overgivna o var sjuka, darav kunde jag inte gora det nar dom var 8 veckor, det var ngn som skrev natt om det) sa om ungefar en manad kan jag antligen ga ut med dom!

Tack for era svar! :bump:

Varför skrev du inte det på en gång att du bodde på Malta? Då hade nog vi alla förstått att det inte var ett skämt. Vad du kan vara lycklig som bor därnere i det fina vädret, för här regnar det varannan dag. Lycka till med vavvorna.

For att jag trodde att vilket land jag bor med var Irrelevant, men som sagt, kanske borde ha skrivit det eftersom det skiljer sig mkt fran Sverige har!
Jo fint vader ar det minsann! Igar regnade det for forsta gangen sen April, det var harligt att se... Borjar bli trott pa allt sol. :crazy:
Saknar ibland sverige vader, men men >:)

Sv: svar till alla

Men om du bara tar fram pottan när det är kisse/bajs dax?

När man gör en hund rumsren går man ju ut efter varje gång dom ätit, sovit eller lekt osv. Kan du inte bara ta fram pottan då? Eller om du har den inne på toaletten med dörren stängd emellan.

Och när du ser att det är dax bär du hunden till pottan.
Sen när de har gjort sitt behov tas pottan bort/dörren stängs, då borde dom koppla ihop pottan med bara kiss/bajs.

Bara mina tankar! Lycka till iaf!

ursäkta en dum fråga....men undrar om du vet vad du skriver?????:cool:

I den ena tråden skriver du så här??????

Det har ar mina 3 manader gamla chihauha BLANDNING med nagot annat. Dom var upphittade tillsammans, undernarda, miss skotta och svart sjuka ,. Vetrinaren poangterade att dom dock ar broder

I den andra skriver du så här????????

""När jag fick dom var dom duktiga med att gå i den, den förra ägaren tränade dom väl. Efter en vecka i mitt hem har dom tappat respekt för den alls! Biter sönder tidningspappret som ligger i pottan, dom sover i den, dom kissar precis bredvid den etc.""

Undrar bara om du vet hur du har det????????:angel:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 583
Senast: alicegard
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 085
Senast: Gruvan
·
Övr. Hund Jag har två mindre spaniels som är snart 10 år gamla. Ena är skällig i överlag och den andra är problemfri. jag har tappat glädjen med...
Svar
8
· Visningar
2 190
Senast: linnsan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat

Tillbaka