G

Gazzan

Ja en billig bra hobbyvagn möjligen tävla lättar klasser maraton var finns dom??
Tips önskas=)
billig menas med under 3500

Sv: Vagn

Jag antar att du menar under 35 000 kr?

Issåfall rekommendar iallafall jag equus drivings vagn från "startpaketet" jag har en sån och är supernöjd. Visserligen tävlar jag inget men den används flitigt ändå.

Eftersom du kör shettis så finns det inga riktiga maratonvagnar i enbet, så du får helt enkelt leta efter en rockard. En helt ny rockard med fjädring för 3500 lär du dock inte hitta, då får du leta begagnat.

Nej inte 35000 utan just 3500... jag hittade en rockard ny på en hemsida för 2750 ink moms!

Eftersom jag bara skall hobbyköra och möjligen småtävla dressyr, eller maraton de allraste lättaste klasserna duger en vanlig billig vagn tycker jag!

Så nog finns det billiga vagnar men jag tänkte höra om fler hittat.. och begagnat är inge fel heller!

Mjo begangnat är oki... men jag har hittat en sprillans ny för under 3000 med fjädring med smala hjul som jag vill ha=)

Svårt att tro att du skulle kunna hitta en tävlingsduglig vagn för 3500kr! Körning är tyvärr en dyr sport.
/M

Som jag sa jag HAR hittat en redan.. så nog finns dom.. och tävlingsdugen jag kan tävla utan problem med min nuvarande.. som sagt jag är INTE en seriös tävlingsmänniska skiter om jag kommer sist det är lika kul iaf att få komma ut=)

En hemsida ska försöka hitta den igen.. men går man under hastn*t och under vagnar hittar man den=)

Vill inte säga så mkt mer eftersom de kan toltas som reklam för företaget!

Det var en vanlig sketen vagn nybörjar vagn som de stod bra för de lättaste klasserna.

Här brukar vi prata märken och tillverkare utan problem! Så du kan säkert skriva ut det.

Roligt att du talar om för Miamiamia att det finns så billiga bra tävlingsvagnar... :rofl:

Gazzan skrev:
Nej inte 35000 utan just 3500... jag hittade en rockard ny på en hemsida för 2750 ink moms!

Eftersom jag bara skall hobbyköra och möjligen småtävla dressyr, eller maraton de allraste lättaste klasserna duger en vanlig billig vagn tycker jag!

Så nog finns det billiga vagnar men jag tänkte höra om fler hittat.. och begagnat är inge fel heller!

Ooops sorry :o ! Jag visste inte att du skulle ha till shettis och att det inte behövde vara en maratonvagn! :o

Lycka till i letandet! :)

Jag må vara blind men har gått igenom alla länkar på hästnets sida, hittar ingen ny för 3000....

Som en del lagt märke till är jag ganska duktig på att hitta lite allt möjligt men inte hittar jag nån vagn under 3000 kr som trådskaparen påstår :crazy:
Men jag kansske har sett den men tyckt att den var dålig? :D
Jensa har ju billiga rockarder men den kostar minst 3300 kr...
Fast en del fattar inte inkl och exkl moms :D
Utan moms (om man köper som företag) är ju 2640 kr för en klen shettisrockard...

Dessa sidor gäller det (jag skippar att länka :P) Om det nu inte var på hela hästnet :crazy:
Tidaholm (står iof inte pris men jag tror inte dom har så billiga vagnar :angel )
Henrik Koier Andersen (som ovan :D)
Troed Hansson (Är väl lite liknande som ovan nämda eller??)
DriveOut
EquusDriving
Roslagsvagnar
MEGs Kör och Handel
Torpängar´n (Bara hjulen kostar väl runt 1500 kr?)
Hypro AB, Arne Persson, Julsgårds Mekaniska, SJM och Infoskog Inforest AB (främst skogsbruk)
Pullert, Tomas & Ylva HB (Pullertvagn - trav)
SITT Tryckluftsteknik AB (dessa har haft en vagn ju... Men inte nu ??)
Tegmyr Svets, JN Legosvets i Skillingaryd AB, Lessebo Allsvets (??????)
Täljegården har ju "globus rockard"! Det skräpet säljs kanske billigt :devil:

Finns säkert flera företag som är duktiga på att svetsa och gör billiga vagnar. Men jag tycker man ska sattsa på en bra vagn, iaf om man tänkt köra lite oftare och/eller tävla!
(Bra vagn har bla stötdämpning, svängel, stålekerhjul, bakselefästen mm)

/L

Vad du tycker är klen shettisvagn tycker jag är den bästa vagnen för just hobbykörning.
Visst ska du tävla elitklasser är den ju skitvagn men vem har sagt att jag nu skall tävla elit??

Jag har en såndär "klen" nu och jag älskar den men den har inge svängel visst det går ju att köpa till men men man ska väl nån gång köpa ny vagn=)

Och jag vet att företag säljer UTAN moms MEN vissa skriver även MED moms så kunden lätt kan se vad den skall betala..Smart va?:smirk:

Men du... Spårvidden på vagnen??? Den ser inte ut att vara 125 cm bred. Det måste den vara för tävling. Tänk dessutom på att du måste ha en groom i vagnen :)

Men du... Spårvidden på vagnen??? Den ser inte ut att vara 125 cm bred

Khe??

på vilken vagn då?? jag har väl inte lagt ut en bild på min vagn eller på den jag tänkt köpa??

självklart ser jag ju till att vagnen uppfyller de kriterier vagnen skall ha.
Men har också hittat de för under 3000:banana: visserligen inte ny men nästan=)

Så tack för alla svar=)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
768
Senast: Badger
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar