Vaggeryd någon?

Sv: Vaggeryd någon?

Vad tyckte ni om hindren - Lokal lätt kändes helt ok men vi hade ju bara tre eller fyra portar, måste varit betydligt trickigare att klara MSV.

Hur gick det för dig Snigelfarmor, hittade du uppstallning och hur gick det på tävlingen?

Jag stallade upp zimba :) 500 är billigt för tre dagar! Och jag bodde på hotell, för sambon ställde ut sina hästtransporter på RILA mässan. Lyx helg!

Vi kom tre totalt och vann dressyren om inte kusken kört fel väg! så jag kom trea i dressyren, något jag kommer gräma mig över i flera år! Men jag är sååå himla nöjd med min ponny, han är ett riktigt charmtroll och gör allt rätt efter lite övertalning. Ett stort tack till familjen Toresson (tore90) som höll stilen uppe åt oss.
Jag blev verkligen peppad att tävla mer nu efter tre års uppehåll. Åsbo nästa sen Blekinge sen flyinge. Sen får jag väl övertala folket här att ordna vintertävlingar i ridhuset.

Vaggeryd var hittills den mest proffessionella tävling jag varit på. Trevliga funktionärer, trevliga kuskar och härligt väder! Nästa år ska jag dit igen.
Men några bukekuskar såg jag inte...ingen som vågar hälsa på mig :) hihi!!

Jag gillade hindrena - en blandning av schysta lätta hinder (Hinder nr 1) och trixiga med många alternativ (Hinder nr 3). Jag körde Nationell Lätt så vi hade A-D i fyra hinder. I något hinder var underlaget dock väldigt gropigt med tuvor av ljung. Men det gick bra och medförde inte några problem, tänkte dock på att köra ett lugnare grundtempo i just detta hinder - något lugnare galopp alltså :angel: Skitkkul var det! Mina småttingar gick som ett skott :love:

Vi kom tre totalt och vann dressyren om inte kusken kört fel väg! så jag kom trea i dressyren, något jag kommer gräma mig över i flera år!

Men några bukekuskar såg jag inte...ingen som vågar hälsa på mig :) hihi!!

Åh nej! Kolla dressyr resultaten noga. www.horsedriving.nu Du fick 106 poäng -5 straff för felkörning, vilket blir 101 poäng! Alltså en delad 3:e plats. Hade du inte kört fel hade du ändå kommit på en 3:e plats. Jag hade 108 poäng o Frida 109. Så nu behöver du inte gräma dig ;)

Jag hälsade faktiskt o du sa hej. Men du visste kanske inte vem jag var? Jag får presentera mig nästa gång. Tänkte oxå åka till Åsbo :)

.... nu sitter jag och kollar på dressyrprogrammet, och jag körde inte fel, det var domaren som inte var påläst, utan gick efter inomhusprogrammet, med tre bågar. Suck, varför kunde jag inte haft självförtroende att lita på mig själv? jag körde fyra bågar och kom ut på rätt håll i arbetstraven. Då blåser hon..

Det var ju konstigt? Hon dömde ju oss dagen innan o då kunde hon programmet...
Hur fick du köra om då? Fick du köra med tre bågar o sen göra resten åt fel håll?

Jag fick inte göra om serpentinerna, då hade jag ju fattat att jag gjort rätt..utan jag fick köra tre snett igenom istället. Visserligen är det hans paradnummer, så poängen haglade in där med, men han var trött sista ökade.

Efter serpentinen så gjorde du första snett igenom på fel håll eftersom du antagligen gjorde en båge för lite i sepentinen. När du skulle påbörja din andra snett igenom så blåste dommaren och talade om att du var på fel håll. Du fick då påbörja din första snett igenom (på rätt håll) igen och därefter fullfölja ditt program. Så ja det blev ju 3 snett igenom men du hade ju en toppenhäst:)

Är det något man kan säga om dommaren så var det att hon blåste väldigt långt efter felkörningen. Såg även andra som körde fel väg där hon blåste sent.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 248
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 668
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka