Väldigt fundersam...

Känner mig som ett arsle om jag skulle säga nej nu. Hon är tydligen desperat efter att få hjälp och det här kan ju förklara varför... O_o jag är jätteledsen att hästen beter sig så här, jag har ju sett fram emot att rida. Jag har inte sett att den gjort nåt väldigt konstigt, men den "nappade" efter henne när hon gjorde i ordning hästen i stallgången. Det passade tydligen inte att utrustningen skulle på. Kickade och skuttade sen i protest mot jobb och skänkel.
Fast du ska inte behöva vara "beridare" gratis åt någon annan för att ägaren inte har kunskap eller lust att lösa sitt problem med sin häst. Leta vidare säger jag. Du är inte skyldig henne någonting, speciellt inte då hon inte var ärlig från första början med hennes problem.
 
Tackar som frågar! :)
Jag hjälper till i stallet, fodrat, mockat, in-utsläpp mm. Har inte sagt nåt, bara förklarat att jag är en fegis, och ägaren tycker det är lugnt. Det har fallit sig så att det inte blivit nån ridning än bara... puh... och det känns bra. Jag får tuffa till mig lite och ta med mig en cool häst som sällskap om jag ska rida ut. Ridhuset går nog bra. Hästen har hittills varit snäll och inte huggit av mig nån kroppsdel. Än så länge. ;) Jag hänger kvar ett tag och ser vad som händer. Bra med lite mer tid på backen med hästen för att lära känna den, och än så länge går det ju bra! :) Vi har stått och myst lite, till å med! En lång stund med gos och kli bakom örat och kelat med mulen. Trodde jag aldrig skulle hända med den kobran! Även ägaren såg förvånad ut! :D

(Har dock ställt mig i kö på ett annat stall, visserligen har de inget ridhus, men 20 min promenad finns ett... skulle ju va mysigt med en egen, gammal trött häst, typ. ;) )
He he får hoppas hästen fortsätter vara snäll mot dig :)
Vad kul :) jag har också bestämt mig för egen häst igen fast jag sagt att jag aldrig mer skulle ha egen. Men. Tröttnat på att vara medryttare:)
 
He he får hoppas hästen fortsätter vara snäll mot dig :)
Vad kul :) jag har också bestämt mig för egen häst igen fast jag sagt att jag aldrig mer skulle ha egen. Men. Tröttnat på att vara medryttare:)
Å va roligt att du ska köpa häst! Vad har du haft för nån tidigare och vad vill du ha för häst nu? Berätta, berätta! Vill höra allt! Alla detaljer! Skicka pm om du inte vill skriva här! ;)
 
Jag tänker på flera saker. Angående myset är det tyvärr inte alls säkert det kommer för att man lär känna hästen. Det är lite som med katter - en del sitter i knät så fort de får chansen, andra är mer på sin egen kant och trivs bra med lite eget space liksom.
Sedan tycker jag definitivt att du ska leta upp en annan häst om ägaren säger sådana saker, för som någon tidigare sa så verkar ju hon som människa vara lite opålitlig? Men det hon säger däremot kan absolut vara överdrivet och är det säkert också. Folk snackar skit och så är det bara, kanske trodde hon det skulle låta som en coolare häst om den inte var alltför snäll? Jag vet inte, men du, leta upp en annan häst och en annan hästägare.

(EDIT: ser nu att det löst sig, kul för dig TS! Härligt :) )
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
780
Senast: Sassy
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 767
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 724
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 382
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp