Har inte läst tråden än så ursäkta om jag upprepar de som redan är sagt, men vilket ståhej för att tvååringen ska vara med på lucia tror att det är, precis som du själv är inne på, din egna erfarenheter som speglar sig. Sedan vill jag inte tro att någon förskola idag har en enda lucia och resten tärnor och stjärngossar. På min avdelning har vi varit väldigt noga med att påpeka att barnen för vara vad dem vill på lucia även om det innebär att vi i år kommer få alla karktärer från frozen det är ju små barn och grejen är ju att det ska vara roligt och inte förknippade med liknande känslor som du själv uppenbarligen har haft. Vi har iochförsig också bytt ut vårt luciatåg till gemensam berättarstund med föräldrarna där en fröken har skrivit ihop en saga med alla karaktärer som barnen fått träffa under terminen och när varje nu karaktär kommer in i sagan får barnen sjunga en tillhörande sång med jultema, som exempel har dom träffat *stjärnprinsessan* i skogen och när hon kommer in i sagan sjunget vi då en av alla stjärnsonger som finns
Tror dottern kommer vara kanonfin oavsett vad du väljer att ha
Tror dottern kommer vara kanonfin oavsett vad du väljer att ha