Vad vill ni läsa om islandshästar

T

tottenham

Om ni fick bestämma innehållet i en islandshästtidning. Vad skulle den bestå av då???
Alltså vad skulle DU vilja läsa om?

Ibland tänker jag typ: Waow, varför har ingen skrivit om detta tidigare!
Och i andra fall tänker jag: Det här har jag läst minst 5 gånger redan...

* Gångartskola skriven av en duktig ryttare (fast det har ju redan en tidning haft)
* ARtiklar om speciella problem för islandshästar, spatt och eksem tex. Gärna i scoop-form a´la "läs senaste listan på eksemhingstar aktiva i avel"! :angel:
* Artiklar om avel, kanske hingstporträtt där man beskriver och skriver om kända hingstar.
* Annonser om allt möjligt
* Reportage från stora händelser typ nationella tävlingar, avelsvisningar osv (visst har Islandshästen det med, men lite mer inspiration från Kvällstidningarnas EM-bevakning under fotbollen här skulle vara att önska!)
* Artiklar och debatter om önskvärd form
* Artiklar om en domares vardag, lite beskrivande vad de egentligen tittar på och uppskattar
* Modeartiklar kanske? (jag är nog inte såå intresserad, men det finns nog andra som är det)
* Sadelutprovningsartiklar
* Olika bett och deras användning
* Jämförelser mellan olika eksemmedel
* Res-tips, typ tips på ställen utomlands som har bra turridning/kurser, vart kan man åka och ta med sin egen häst? Ridleder osv
*Artiklar om aktuella händelser - islandshästarna har faktiskt vuxit ur kortbyxorna och det är dags att sluta tjafsa om förtal så fort man nämner någon ryttare. Kvällstidningarna nämner ju hela tiden fotbollsspelare i mindre positiva ordalag! Jag tycker att stjärnorna faktiskt är offentliga personer numera och får finna sig i att bli skvallrade om när de byter partner osv...
* Hemma hos-reportage kanske? Tex: Hur ser det ut i stallet/hagar hos Ia och Denni?

Tja det var lite tips iaf! :D

* Gångartskola skriven av en duktig ryttare (fast det har ju redan en tidning haft)

Vore skoj om den serien kunde komma i islandshästen också, missade alla delar utom en. :o Ingen som kan lägga det på förslag. :angel:

Jag tycker att stjärnorna faktiskt är offentliga personer numera och får finna sig i att bli skvallrade om när de byter partner osv...

Det är ju bara att gå på ryttarfesterna så får man ju veta ALLT, även sånt man inte ville veta ;) :o

// selma

Jo visserligen får man det, men en liten skvallerspalt skrivet på ett roligt sätt tycker jag skulle vara kul att ha i tidningen. Det är ju lite svårt att ha koll på alla i Skåne också ifall man bor i mellanSverige själv... :angel: :D

Köp den utmärkta boken som gavs ut till 25 års jubileumet 1999! Finns hos SIF och säljs på tävlingar och sånt. Jag köpte min i våras på avelsvisningen på Solbacken för 50 kr! :)

* Hemma hos-reportage kanske? Tex: Hur ser det ut i stallet/hagar hos Ia och Denni?

Lät ju helbra!
Jag vill också läsa mer reportage om ärftlighetslära för färger!

Vilka bra idéer, måste erkänna att jag har många önskemål som är väldigt lika de ni nämnt.

Förstår precis vad du menar om "förtal".

Alla som vill får gärna stjäla samtliga idéer! Bara jag får tips om var jag kan läsa artiklarna sen! :D

Härligt Båbbe, men jag fyller på lite till ...
* Hovar och beslag, med BRA bilder
* Foder
* Fysiologiska skillnader på islandshästar jämfört med andra raser

Och inte minst opartiska, sakliga fakta-artiklar :)

Något nytt, spännande och intressant som jag inte tänkt på tidigare.

Och eftersom jag inte vet vad det är, så kan jag ju inte komma med något förslag.
Jag vill bli överraskad.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 615
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
519
Senast: FrDrake
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama