Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä men det är synd....synd att en häst blir så att man knappt kan gå i närheten av honom, inte ens han kan ju mår bra tycker man
VA !!!!! Klappade jag honom
Jag kan igentligen hålla med dig då jag tycker själv att det är oerhört tragiskt att vissa hästindivider blir så extrema p.g.a. aveln.
Samtidigt är det också lite otäckt att veta att många av hans avkommor kommer att finnas bland småtöser som ska ha en första ridhäst..
Ännu värre om dom har ett sto som dom sen betäcker..med gud vet vad..
AM
Samtidigt är det också lite otäckt att veta att många av hans avkommor kommer att finnas bland småtöser som ska ha en första ridhäst..
Ännu värre om dom har ett sto som dom sen betäcker..med gud vet vad..
AM
Det värsta är väl att "ridisar" ska rädda den "stackars misshandlade travaren som alla varit dumma mot" ...och tror att kärlek hjälper dessa hästarna...Att dom inte förstår att det är genetiskt och därmed också farligt
Ryser av tanken....Men om jag ska vara ärlig,om det nu ska hända så hoppas jag att dom lärt sig en läxa :smirk: Alltså, dom som skaffar sig en travare som första häst med såna hästar som WSB-barn.
*knapprån*
Okej, WSB är säkerligen ingen man kelar med i farstun, men personerna på bilderna ser ju inte sådär lastgamla ut. Kan de vara lite överförsiktiga, ovana vid att hantera hingstar?
Kruxet är ju att de som köper travarna som första ridhäst oftast är hiskeligt okunniga =/ Där skulle ju de soms äljer travarna när de går av banan kunna göra en insats, men så var vi tillbaka på pengar. Det kostar multum att ha en travare i träning, och när de inte springer är det helt enkelt inte försvarbart och för ofta (inte alltid!) ärprion att de ska avyttras. Och för de där okunniga köparna glimrar den billiga prislappen väldigt lockande..
Återkopplar lite till tråden om det är hemskt eller ej att slakta 'friska' hästar som pågår på hästvård...