Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

*kl*

Visst är det så att inte alla hästar efter WSB blir tokiga. Har ju själv en märr efter honom som är gudomligt snäll och trevlig att hålla på med. Väldigt kelig av sig och inte elak på något sätt. Men hon är speciell ändå på ett inte helt positivt sätt. Ingen häst som bör betäckas med t ex Defi d'Aunou (hon är också fux). :angel: :angel: :angel:

Oj då... jag var bara så säker på att jag läst här på buke, att den som skötte WSB när han kom till sverige sagt att han inte var sådan förut.
Vi har alltid tyckt att stona varit "värst" och hingstarna lättat. Men det finns ju delade meningar om det har jag förstått. Ingen av dem vi haft har varit elaka på människor. Men hemskt bestämda i övrigt. Vi har en som går under öknamnet "dobbermanen".... Men den e hemskt trevlig i stallet.

Jag hade ju lite svårt o tro sånt om "Walle" oxå...Bara för att han såg ut som en liten ponny på de första bilderna som nån användare lagt upp härinne.....:angel: Han såg ju "snäll" ut...Vore intressant o veta varför han blev som han blev när han kom hit...

Men jag har för mej att hingstar är raka o ärliga, därför är dom "lättare" än ston som är "falska" m.m.....Men nu är det ju inte alla som är det, men de flesta iallafall....
Det finns ärliga ston, också. Min märr är "rak" av sig, och det är lätt att läsa av henne. Men det är väl lite olika.

Knappast 'snäll' i USA va.. googlade lite på 'wall street banker stallion' och första träffen blev: http://www.oddsonracing.com/docs/WallStreetBanker.cfm

Klippt från sidan:

Hall of Famer Doug Ackerman trained and raced Wall Street Banker, after paying $110,000 for him as a yearling. The colt was an extremely bad actor, Ackerman recalled.

"He was the meanest SOB I was ever around, but he was just like a kitten on the racetrack. Carter Duer sold him as agent and he told me to watch the colt because he was meaner than a snake,” Ackerman recalled.

-klipp-

Wall Street Banker then became the responsibility of Patti Gira at Oldfield Farm.

“He was a horse that demanded your respect. If you slipped for one minute and let your guard down, he was all over you. And he knew just how to do it. He was absolutely the meanest horse I have ever dealt with, but he was also the most intelligent.”

(SOB = Son Of a Bitch för de om inte vet det..)

Och det där är alltså redan som åring..

Senast ändrad:

Oj då, då undrar jag om den som skrev att han var snäll verkligen skött honom då.
Tur att alla mina iaf varit snälla mot människor och andra hästar. Det har bara varit problem med körningen och viss hantering...

Ingen aning....Kanske den skötaren som han verkligen "accepterade"?

Var finns WSB nu? Finns han tillgänlig i Sverige? Ja hittar ju inget när ja söker o han finns inte med i mina kataliger heller...Nån som vet?

Vad kostar levande föl efter honom?

Han är tydligen i Ungern.
Det var ett reportage om honom i Fredagsronden.Bilden är väl bara den avskräckande:eek:

Var finns WSB nu? Finns han tillgänlig i Sverige? Ja hittar ju inget när ja söker o han finns inte med i mina kataliger heller...Nån som vet?

Vad kostar levande föl efter honom?

Han finns i Ungern och har inte löst licensen för -07 här i Sverige.Dock säger ägarn att OM det är ngn som vill använda honom så löser de licensen och om jag fattade det rätt,så även subventioneras transport av "lådan".
Så,ja..han finns tillgänglig i Sverige om någon är intresserad.
(Det finns en massa bilder tidigare i denna tråd,tagna av mig när han gjorde sin mellanlandning här i Sverige för några veckor sen,tror det var inlägg 52 eller nått sånt...)

Tja,inte var han nått sockervadd inte,även om han såg ut som det.. :love:
Men jag förstår att man lätt kan bli skadad av hingstar som WSB,han ser ljuvligt ponnysöt gulligt snäll ut..Men,det är ju det som är det farliga också..

Jag tycker fortfarande att WSB på den sista bilden som du (Tinafinis) la upp ser verkligen gullig ut som en ponny :love: Så söt som bara den...Han såg verkligen nöjd ut med tillvaron, o han kanske är nöjd som tagit över överhanden på andra människor, som hanterat/hanterar honom ;)

Han är nog farlig, o man får ha ögonen i nacken, om man säger så. Så inte han attackerar en bakifrån. Annars så ser han verkligen nöjd ut när man kollar på hans öron.
Han är säkert bra o "samtala" lite med. :D

Hej!

Där jag jobbar nu ska jag hjälpa till att rida in en del hästar som inte fungerar i travverksamheten längre, flerfaldiga efter Wall Street Banker som sägs nedärva ett sjuj*klans humör. Så någon med avkommer efter honom som vill berätta mer? :)

alla jag träffat har varit super goa.

KL

Funderar lite på om inte jag ska ta ett föl efter honom på min märr nångång i framtiden. :angel: Men ni behöver ju inte oroa er...Jag säljer INTE nån av mina uppfödningar.
Det är därför att jag inte avlar på min märr "hejvilt" utan sparsamt.

:rofl: ska du gå från den snällaste hingsten i Sverige till den elakaste :p

Nä...Nä...Det var bara ett dåligt skämt :p Men jag är lite kräsen för hingstar. Det ska vara någon hingst, som verkligen passar märren. Förövrigt har jag inte några planer på att avla på henne nu. Hon har det både skönt o jobbigt nu när hon har en busig fölunge :D

Oj då... jag var bara så säker på att jag läst här på buke, att den som skötte WSB när han kom till sverige sagt att han inte var sådan förut.
Vi har alltid tyckt att stona varit "värst" och hingstarna lättat. Men det finns ju delade meningar om det har jag förstått. Ingen av dem vi haft har varit elaka på människor. Men hemskt bestämda i övrigt. Vi har en som går under öknamnet "dobbermanen".... Men den e hemskt trevlig i stallet.

Jag vet inte om det var mig du tänkte på men jag har faktiskt borstat och gett WSB en näve på nosen, men jag var aldrig skötare till honom, jag fick honom tilldelad på en hingstvisning och min chef "glömde" att tala om hans rykte... Under den visningen uppförde han sig alldeles utmärkt och våra hingstar som vi hade med oss var "grisigare" men jag bytte häst i grindhållet en gång ialla fall... Jag hade ingen anning om vem han var förutom namnet, men just då sa inte det mig så mycket. Stuteriet han stod på då hade ingen att skicka så han hade kommit med lastbil och var skitig som fan, jag var något grining över att man inte ens hade orkat spola av benen på honom innan de lastade...
Han försökte naffsa en gång, jag röt i och svarade med näven och han såg rätt så chockad ut... :D

Det blev lite glup när man några månader senare läste om honom hur elak han faktiskt var...

Jag har även hanterat andra hingstar som har varit rent elaka, och de har ofta sina goda stunder de oxå... Tex SelfConfident älskade att blir kliad och gosad med, men där slog det slint i hjärna lite då och då...
En annan hingst roade sig med att tugga på sin skötare lite då och då, hon blev helt enkelt för vek mot honom och han tog sig friheter... Han visste sin plats om man var bestämd.
Sen finns det yttligare en "kändis" som kunde försöka klättra ibland. Hingstar är hingstar är hingstar, det kommer man aldrig ifrån, och under betäckningssäsong så ska man ta de försiktighets åtgärder som man behöver.
Vi hade ett tag 8 avelshingstar där jag jobbade och 3 hanterade vi med munkorg, två som vi funderade på för våran egen säkerhet men där vi hittade andra lösningar. Och då var det egentligen bara en av dem som jag skulle vilja säga var rent elak.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 014
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 075
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 810
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar