Vad vet ni om Wall Street Banker?

Sv: Vad vet ni om Wall Street Banker?

:eek:Hjälp vilken häst!

Det måste väl finnas en anledning till vrf han beter sig såhär?
Något måste ju ha hänt honom?
Eller så har han bara jävligt stor brist på respekt för människor?
Kanske lite NH hade gjort sig?

"He was a horse that demanded your respect. If you slipped for one minute and let your guard down, he was all over you. And he knew just how to do it. He was absolutely the meanest horse I have ever dealt with, but he was also the most intelligent.”

“If those poor people(svenskarna) had only known what was behind them,” Gira said. “We could have made a movie. Instead of ‘Snakes on a Plane’ it would have been ‘Banker on a Plane.’ ”

Fast det var väl inte direkt Svenskarna hon menade!

De var ju de bakom skynket i planet från USA

*kl*
vi har en av dom mer framgångsrika WSB avkommorrna i stallet.. med tanke på att han är en WSBare så är han faktiskt väldigt snäll att trevlig att hålla på med.. det enda är att han kan bli lite het att köra men vem kan inte det ;)

ska väl tilläggas att det är en valack oxå :angel:

Jag vet inte var han är just nu. Men i på en Internetsida i Danmark kan man köpa en livstids betäckningsrätt till honom. Någon som är sugen? En liten fågel viskade i mitt öra att Naffa gärna vill ha den, så om någon annan är sugen så får ni skynda er. ;)

/Indyhope - stolt ägare till ett WSB-sto :D

Senast ändrad:

Vår WSB:are var tvåa i Kalmar i fredags på 15,5.

*via-också stolt ägare.*

*kl*

Några bilder på omtalad hingst... :crazy:

banker1.jpg

banker.jpg

banker2.jpg

Det ser ju inte jätteenkelt ut att hantera honom...

varför munkorg

Om du läser tråden kan du kanske gissa dig till svaret.

ocjh du har läst hela tråden märker jag...

till alla: har läst hela tråden nu, och måste säga att det är mycket intresant att höra så mycket om honom. Hade inte hört talas om WSB innan, men han verkar onekligen vara en speciell häst. På det jag läst håller jag nog med många i att det nog inte beror på något traumatiskt som framkallat hans beteende (sen kasnke det förvärrats av något dock).. det verkar sitta genetiskt.. detta speciellt eftersom han verkar rätt "bra" på att nedärva bettendet...

helt onödigt inlägg egentligen :angel: men nu när jag tatt mig igenom tråden ville jag skriva nått iaf :)

Hon är OK, men inte en av mina favorithästar precis...

Så skrev jag för ett år sedan (angående min WSB-märr som är fyra år i år). Men det får jag nog ta och ändra på nu. Hon tillhör en av mina favoriter. :love: :love: :love: Hon är underbar att köra med Novabett + lekkedja (har varit dum tidigare pga känslig mun).

Wilmahuvud.JPG

*kl*

Läste ni början av tråden, ett par sidor, mycket intreesant, och jag va som yngre mycket i rätt så stora trav stall.
Jag minns ett sto, ganska liten, 3 år, jätte fin. Men det krävdes 3 starka män bara att få på selen på henne i stallet.....
Jag vet att hon hade Nevel pride i sig samt andra hingstar med mycket mycket rejält humör.

I körningen va hon svår, stegrade sig en hel del, men hon va verkligen jätte vacker och bra tävlingshäst som gjorde riktigt bra ifrån sig på banan.

Jag reagerade starkt oxå på disk. om , ja dessa starka avels linjer på riktigt skarpa hästar, hur sjutton når man ut till dem som köper "ridtravare"? Många har dem som första häst ,för att dem är billiga inköp...

Jag tycker att "Naffa", som verkar mycket duktig på detta, bör egentligen skriva in till ridsports förbundet eller faktiskt till tidningen ridsport om detta.
Varna för dessa riktigta tävlings individer, då dem faktiskt finns!

och självklart finns det ju så i fullblods aveln- men jag tror inte att det är på samma "elaka humör". I halvblodsaveln finns det ju tävlings individer oxå, ett ex. där är tex d-day. avkommorna (dem 6 som jag har stött på har 5 varit hemska i allt 1 va helt okej att rida in ,den ville ägarna att jag skulle köpa, jag sa nej)
så visst finns det även i övriga raser, men jag tror att i trav (och kanske i galopp sporten?) är det hårdare och man tar inte lika mycket "hänsyn" till humöret osv då om hästen är bra. det är nog där spelet/pengarna kommer in och styr. eller vad tror ni?

Men vore det inte bra att börja prata om detta även för oss ridtjejer? att förstår att i travsporten är/finns det tuffa hästar, ja , till och med riktigt elaka-härskar hästar. och det är genetiskt.

Detta är mycket intressant, för här ser man tydligt att "humöret" verkligen ärvs vidare om det verkligen är "starkt."

Rätta mig gärna om jag har fel :)

Senast ändrad:

MAn kan se saker från två håll igentligen, då det gäller skarpa individer. Inkluderat avkommor till WSB..generellt.

Har man en "egen" häst så visar den kanske sina sämre sidor ju högre han är i tävlingskondition. Det vassa kommer fram.

Lite annorlunda blir dom i lugn miljö där saker ser likadana ut hela tiden.

Problemet är däremot akut då den snälla hästen med skarpa linjer betäcks med diverse ridhästar. Då kan fanstyget komma fram hos avkomman..och även mamman då hon slår till och börjar vakta.

Det är ju viktigt att flickorna som håller på med fd travare verkligen är seriösa och ser till att inte linjerna går vidare in i ridhästarna.
Att inte ungarna blir vandringspokaler.
Jag är jätteglad att det finns flickor som tar hand om travarna. Det bästa är om det kunde stanna vid just enbart ta hand om..

Men i Ridsport vill jag inte skriva..nä.
Har inte deras ordförråd ;) ;)

AM

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 014
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 062
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 803
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar