Vad vet ni om Lome Kongen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare babsan
  • Startdatum Startdatum
B

babsan

i sista minuten så har jag fått ett erbjudande att betäcka mitt sto (e. Fjeldar u. Myllarfjella-Myllargutten) med Lome Kongen ...
vad vet ni om honom? (förutom det uppenbara som står på STC:s webbsajt)
har inte själv skaffat årets hingstkatalog eftersom jag tänkte hoppa över den här säsongen ...
hur hög är han? temperament?
om ni vet något så berätta!
jag vill veta både för- och nackdelar.
hur ser hans vetutlåtande i hingstkatalogen ut?

Sv: Vad vet ni om Lome Kongen?

mitt sto är e. Fjeldar u.e. Myllargutten inget annat. däremot heter hon själv Myllarfjella.
var lite förvirrad när jag skrev tror jag :crazy:

Du har ju bra stam på morsidan så det är ju bara att betäcka, Lome Kongen är väl den hingst i Sverige som har den bästa stammen.
Lycka till!

jo, att han har en fin stam är jag medveten om. det jag vill veta är lite mer om hans temperament, fysik, ev. skador m.m. som inte går att utläsa från en hingstannons ...

Är det den hästen jag tänker på så kommer han från Norge och var körd av Geir Flåten på Jarlsberg.

Har varit där och sett honom och ser mkt bra ut, har presterat bra i norge och Sverige.

Tycker nog att detta är ett bra val.

Verkade förståndig och så.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka