Vad var det?

tanten

Trådstartare
Hunden närstuderade något i gräsmattan. Jag gick dit och kollade.
Han hade korn på en gräshoppa?

I min värld är en gräshoppa en lien varelse med kropp i storlek som en mindre geting, om än grön.

Denna var med en kropp stor som en liten ärtskida och i den färgen. Aldrig sett nåt liknande! Vad hade Torsten hittat?

Hunden närstuderade något i gräsmattan. Jag gick dit och kollade.
Han hade korn på en gräshoppa?

I min värld är en gräshoppa en lien varelse med kropp i storlek som en mindre geting, om än grön.

Denna var med en kropp stor som en liten ärtskida och i den färgen. Aldrig sett nåt liknande! Vad hade Torsten hittat?
Vårtbitare?

Hittade en vårtbitare på sovrumsmattan bredvid sängen när jag gick upp härom natten.
Lite chockartat.
Med tanke på att jag bor i lägenhet en trappa upp hade jag ju inte direkt väntat mig det :nailbiting:

Denna hade letat sig in genom fönstret under natten så jag fick släppa ut den nu på morgonen. De är inte jättevanliga här men jag ser några varje sommar. Buskvårtbitarna är mycket vanligare.

Bifogade filer

• vårtbitare.webp
    vårtbitare.webp
    25,7 KB · Visningar: 15
Skickar gladeligen alla vårtbitare vi har här till dig! Tycker dom är sjukt obehagliga :nailbiting: Kom in en i sovrummet härommorgonen så jag stängde dörren och vägrade gå in dit igen förrän maken kom hem på eftermiddagen och fick ut den...

Denna hade letat sig in genom fönstret under natten så jag fick släppa ut den nu på morgonen. De är inte jättevanliga här men jag ser några varje sommar. Buskvårtbitarna är mycket vanligare.
Ah, undrans om det är sådana som sitter i häcken och piper hela nätterna :D hittade en gigantisk grågrön på vägen i gårkväll.
De är fina saker vårtbitarna.

Har bara stött på på landet tidigare men har uppenbarligen en hel symfoni av dem här och känns som det blir fler. (iofs nybyggt område och häckarna har precis blivit stora så de har nog flyttat in allteftersom.). Hade en fin padda för två år sedan också och försökt lägga ut en blomkruka till den att bo i om vintern, men har inte sett den sedan dess :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka